مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان گفت: قاچاقچیان انبه در سیستان و بلوچستان به پرداخت یک میلیارد و۸۵۲ میلیون و ۳۸۳ هزار ریال محکوم شدند.
کد خبر: ۲۸۱۳۷۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰ 20 August 2016

سیدمرتضی مدنی فدکی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری، 6 فقره پرونده قاچاق میوه از نوع نارنگی در این اداره کل بررسی شد که پس از رسیدگی، متخلفان این پرونده ها در مجموع به پرداخت 99 میلیون و 374 هزار ریال محکوم شدند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان گفت: در این مدت 7 فقره پرونده نیز در زمینه قاچاق موز تشکیل و بررسی شد که متخلفان به پرداخت 154 میلیون و 825 هزار ریال محکوم شده‌اند که این پرونده ها در تعزیرات حکومتی سراوان رسیدگی شده است.

مدنی فدکی افزود: بیشترین قاچاق میوه از مرزهای استان از ابتدای سال 95 مربوط به انبه بوده که 101 پرونده در این رابطه به تعزیرات حکومتی استان وارد شده است و متخلفان آن به پرداخت یک میلیارد و852 میلیون و 383 هزار ریال محکوم شدند.

وی تصریح کرد: نیمی از پرونده‌های وارده قاچاق انبه در زاهدان و باقی در دیگر شهرستانهای استان نظیر سراوان، ایرانشهر، خاش و... تشکیل و بررسی شده است.

مدنی فدکی بیشترین میزان قاچاق میوه در سیستان و بلوچستان را از مرز میرجاوه و سراوان دانست و گفت: ورود میوه از کشورهای همجوار به صورت غیرقانونی و قاچاق یکی از موضوعات مهم در استان است که علاوه بر وارد کردن آسیب به تولیدات داخلی و نابودی اشتغال و کشاورزی، باعث ورود آفات گیاهی به کشور و انتقال بیماریهای گیاهی و نباتی می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار