کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید همراه با گرد و خاک از امروز/دوشنبه/ تا چهارشنبه در نواحی شمال، نوار غربی و مرزشرقی استان آغاز شد.
کد خبر: ۲۸۷۰۷۸
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰ 29 August 2016
علی ملاشاهی اظهار داشت: سرعت وزش باد در این مدت در استان به 80 تا 90کیلومتر بر ساعت می رسد که ضمن کاهش کیفیت هوا در برخی راه های ارتباطی غرب استان به ویژه زاهدان- نصرت آباد- بم سبب اختلال در تردد جاده ای می شود.
وی ادامه داد: همچنین تحت تاثیر این پدیده احتمال بروز توفان گرد و خاک در نواحی مرزی سیستان در شهرستان های هیرمند و زهک وجود دارد.
بادهای موسمی 120 روزه از زمان شکل گیری سیستان در شمال استان با این منطقه همزاد بوده و هر سال با آغاز آن در اوایل تابستان مردم منطقه شاهد گرد و غبار و آلودگی هوا بعضا تا چند برابر حد استاندارد نیز هستند.
این بادها اقتضای طبیعت منطقه بوده و وزیدن آنها بصورت طبیعی دمای هوا را کاهش می دهد اما به سبب خشک شدن تالاب بین المللی هامون گاه با وزش شدید بادهای 120 روزه دمای هوا در منطقه سیستان تا میزان زیادی افزایش می یابد.
سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و زهک در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: جنوب استان در این مدت شاهد افزایش ابر خواهد بود اما بارندگی رخ نخواهد داد.
ملاشاهی بیان کرد: دریای عمان نیز در این مدت به نسبت آرام پیش بینی می شود.
وی خاطر نشان کرد: حداقل دمای هوای سیستان و بلوچستان در شبانه روز گذشته با 13 درجه سانتیگراد مربوط به زاهدان و حداکثر دما با 44 درجه مربوط به شهرستان نیکشهر در جنوب استان بوده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار