کد خبر: ۲۸۸۷۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۴ 01 September 2016
علی ملاشاهی حد مجاز و استاندارد ذرات معلق در هوا را 150 میکرو گرم بر مترمکعب عنوان کرد و اظهار داشت: غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان در این مدت به 358میکرو گرم بر متر مکعب گزارش شده است.
وی ادامه داد: سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک در این مدت در سیستان به حدود 80 کیلومتر بر ساعت رسید که ضمن کاهش کیفیت هوا دید افقی را در شهرستان های زهک و زابل به ترتیب به 2 هزار و چهار هزار متر کاهش داد.
وی تصریح کرد: از اواخر وقت امروز از میزان شدت وزش باد در سیستان و بلوچستان کاسته می شود.
به گزارش ایرنا بادهای موسمی 120 روزه از زمان شکل گیری سیستان در شمال استان با این منطقه همزاد بوده و هر سال با آغاز آن در اوایل تابستان مردم منطقه شاهد گرد و غبار و آلودگی هوا بعضا تا چند برابر حد استاندارد هستند. 
این بادها اقتضای طبیعت منطقه بوده و وزیدن آنها بصورت طبیعی دمای هوا را کاهش می دهد اما به سبب خشک شدن تالاب بین المللی هامون گاه با وزش شدید بادهای 120 روزه دمای هوا در منطقه سیستان تا میزان زیادی افزایش می یابد. 
گزارش خبرنگار ایرنا حاکیست سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و زهک در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: نواحی شرقی دریای عمان تا پایان هفته همچنان مواج و متلاطم پیش بینی می شود.
وی خاطر نشان کرد: حداقل دمای هوای استان در شبانه روز گذشته با 17 درجه سانتیگراد مربوط به خاش و حداکثر دما با 43 درجه مربوط به شهرستان های ایرانشهر، دلگان، نیکشهر و قصرقند در جنوب استان بوده است. 
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی زیاد (11.5 درصد گستره کشور) و موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی از جمله استانهایی است که احتمال وقوع چندین مخاطره طبیعی بطور همزمان در آن وجود دارد، در شمال این استان تندبادها و دمای زیاد هوا، در مرکز سیل و زلزله و در جنوب نیز احتمال وقوع سونامی همواره وجود دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار