وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سه هزار میلیارد ریال از محل صندوق کارآفرینی کشور برای ایجاد اشتغال در سیستان و بلوچستان اختصاص می یابد تا با تلاش ها و برنامه ریزی های لازم نرخ بیکاری در این استان تا 2 سال آینده کاهش یابد.
کد خبر: ۲۸۹۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۳ 02 September 2016
علی ربیعی در اجتماع مردم ایرانشهر در دانشگاه ولایت این شهرستان اظهار داشت: سیستان و بلوچستان در بخش های مختلف کشاورزی، معادن و دامپروری ظرفیت های بسیار خوبی دارد بطوریکه حدود 50 درصد گوشت کشور از این استان تامین می شود.
وی توسعه درمانگاه تامین اجتماعی، تکمیل مجموعه فرهنگی ورزشی کارگران، حمایت از شرکت بافت بلوچ و راه اندازی مرکز غربالگری ژنتیکی در ایرانشهر را از جمله برنامه های سفر خود ذکر کرد و افزود: دولت تدبیر و امید با جان و دل تلاش می کند از رنج و مشکلات مردم کاسته شود.
وی خدمت به مردم را یک وظیفه دانست و بیان کرد: تلاش خواهیم کرد زیرساخت های توسعه ای سیستان و بلوچستان را تامین کنیم.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در بنادر سیستان و بلوچستان تصریح کرد: دولت تدبیر و امید برای توسعه بنادر این استان در سه سال اخیر اقدامات خوبی انجام داده به طوری که ظرفیت این بنادر سه برابر شده است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در بخش گاز، راه آهن و راه نیز برنامه های خوبی در سیستان و بلوچستان اجرا شده و پیش بینی می شود در آینده ای نزدیک شاهد توسعه، عمران و آبادانی این استان باشیم.
ربیعی اظهار داشت: زمینه های اشتغال سیستان و بلوچستان را بررسی و طرح توسعه سند اشتغال استان در بخش های بسته بندی، شیلات، گاز، صنایع دستی و ترانزیت را تهیه خواهیم کرد تا شاهد اشتغال جوانان در این بخش ها باشیم.
وی یکپارچگی، انسجام عمومی، وحدت و اعتماد به یکدیگر را نیاز امروز جامعه دانست و اظهار داشت: با ایجاد کانون توسعه و استفاده از نخبگان می توان از ظرفیت های منطقه به خوبی استفاده کرد.
وی با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت و کاهش هزینه های درمان خاطر نشان کرد: امروز هیچ ایرانی بدون دفترچه درمانی در کشور وجود ندارد.
وی تصریح کرد: نگاه دولت تدبیر و امید به سیستان و بلوچستان تحول و توسعه است و برای رسیدن به این نقطه از هیچ تلاشی فرو گذار نیست.
**ایجاد نمایشگاه برای معرفی صنایع دستی سیستان و بلوچستان
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بازدید از نمایشگاه صنایع دستی ایرانشهر نیز گفت: تلاش خواهیم کرد با برپا کردن نمایشگاه هایی در مناطق مختلف کشور تولیدات سیستان و بلوچستان را به خوبی معرفی کنیم.
ربیعی صنایع دستی سیستان و بلوچستان را بی نظیر خواند و اظهار داشت: باید زمینه صادرات صنایع دستی استان به کشورهای منطقه فراهم شود.
وی تصریح کرد: با برنامه ریزی صحیح می توان زمینه اشتغال تعداد زیادی از خانواده های سیستانی و بلوچستانی را در بخش تولیدات صنایع دستی فراهم کرد.
وی حمایت خود را از عرضه صنایع دستی سیستان و بلوچستان در نقاط مختلف کشور اعلام کرد و افزود: در قالب اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال برای خانواده ها می توان از این فرصت به خوبی بهره گرفت.
استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست با اشاره به خدمات دولت تدبیر و امید گفت: مثلث بافت بلوچ، مجتمع پتروشیمی و کارخانه سیمان سرباز می تواند منطقه را دگرگون و زمینه اشتغال تعداد زیادی از جوانان را فراهم کند.
علی اوسط هاشمی اظهار داشت: برای رونق اقتصادی خانواده ها و صنایع دستی مردم منطقه حمایت ملی نیاز است که می طلبد برای صادر کردن صنایع دستی مردم اقدام شود.
معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه ایرانشهر نیز از این شهر به عنوان جوانترین شهرستان کشور یاد کرد و گفت: بیش از 30 هزار کارگر در 6 هزار و 649 واحد کارگری مشغول به کار هستد.
نبی بخش داوودی خواستار تعمیر کلینیک درمانی تامین اجتماعی بیمارستان، جذب پزشک متخصص، تکمیل مجموعه ورزشی کارگران، ارتقا اداره بهزیستی به اداره کل و راه اندازی کارگاه تولید گیاهان دارویی در ایرانشهر شد.
همچنین دکتر محمد نعیم امینی فر نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام سید شجاع الدین ابطحی امام جمعه اهل تشیع و مولوی کریم زایی امام جمعه اهل سنت ایرانشهر بیکاری را از عمده مشکلات مردم منطقه بر شمرد و خواستار حمایت دولت از واحد های تولیدی و آموزشی شدند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به اتفاق معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای و مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر و علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان از روز چهارشنبه به شهرستانهای جنوبی سیستان و بلوچستان سفر کرده است و پس از بازدید از شهرستان چابهار روز پنجشنبه در سفر به شهرستان ایرانشهر از کارخانه بافت بلوچ بازدید کرد.
ایرانشهر در 335 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار