برای پیشرفت و تعالی کشور ، فرهنگ تعاون باید در جامعه نهادینه شود چرا که تنها با نهادینه شدن فرهنگ تعاون و توسعه و گسترش آن ، شاهد توسعه استان خواهیم بود.
کد خبر: ۲۹۵۷۱۹
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۸ 14 September 2016

به گزارش تابناک آذربایجان غربی،  یازدهمین جشنواره تعاونی های برتر استان آذربایجان غربی با حضور قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، صفرزاده معاون برنامه ریزی و نیروی انسانی استاندار و جمعی از مسئولان و تعاونگران  برگزار شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی در این مراسم با تبریک هفته تعاون  گفت: برای پیشرفت و تعالی کشور ، فرهنگ تعاون باید در جامعه نهادینه شود چرا که تنها با نهادینه شدن فرهنگ تعاون  و توسعه و گسترش آن ، شاهد توسعه  استان خواهیم بود.

نقی زاده  افزود: بخش تعاون در ۳۷ سال اخیر در صحنه های مختلف کشور از جمله پیروزی  انقلاب  اسلامی، در دوران هشت سال دفاع مقدس و دوران محاصره اقتصادی و تحریم های ظالمانه دشمنان  نقش خود را بخوبی ایفا کرده است  و پس از یک دوره روکود   تعاونی که در اثر ادغام وزارتخانه صورت گرفت  خوشبختانه با روی کار آمدن دولت یازدهم تعاونی ها در مسیر رشد و بالندگی قرار گرفتند چنان که امروز شاهد تشکیل تعاونی های دانش بنیان هستیم.

جشن 5

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خاطر نشان کرد: سال گذشته پنج شرکت تعاونی برتر در استان وجود داشت که امسال این تعداد به ۱۵ شرکت تعاونی برتر رسیده است و با واگذاری بخشی از کارها به بخش تعاون، کشور در حوزه های مختلف رشد خواهد کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری آذربایجان غربی  نیز دراین آئین  گفت: باید مشکلات و موانع پیش روی توسعه و پیشرفت تعاونی ها آسیب شناسی شود.

جشن 5

نادر صفرزاده اظهار کرد: اگر امروز شاهد ضعف و کاستی هایی در بخش تعاون هستیم و  ضروری است برای جبران این کاستی ها گام های بلندی برداشته شده و آموزش های لازم نیز در این خصوص داده شود.

نماینده مردم ارومیه و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی  نیز در این جلسه با تاکید بر این نکته که  فقط پنج درصد اقتصاد کشور به بخش تعاون اختصاص دارد افزود: بر اساس مصوبات برنامه پنجم توسعه، سهم بخش تعاون باید به ۲۵ درصد می رسید که به علت وجود مشکلات اقتصادی این هدف محقق نشده است.

جشن 5

نادر قاضی پور  گفت: ضروری است مشکل سرمایه در گردش تعاونی ها حل شده و از تعاونی های زیان دیده خواسته شود تا زمینه فعالیت خود را تغییر دهند و برای احیای تعاونیهای راکد نیز باید تلاش شود.

دهقانی معاون امورتعاون اداره کل تعاون،کار ور فاه اجتماعی  استان نیز در این جلسه گزارشی از عملکرد تعاون  در حوزه های مختلف ارائه کرد.

جشن 5

رئیس اتاق تعاون هم در یازدهمین جشنواره تجلیل از تعاونیهای برتر استان آذربایجان غربی گفت: اتاق تعاون در سال گذشته ۳۵ هزار نفر ساعت برای تعاونگران دوره آموزشی برگزار کرده است.

جشن 5

محمودرضا شریفی خواه ادامه داد: همچنین ۳۰۰ کارت بازرگانی نیز برای شرکتهای تعاونی صادر شده است.

جشن 5

در این مراسم از ۱۵ تعاونی برتر استانی با اهدای هدایایی قدردانی شد.


منبع: جوان پرس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار