مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان گفت: برخورد با دانه درشت ها، سرشاخه ها و عمده فروشان از اولویت های این اداره کل است که در آینده نزدیک این افراد شناسایی می شوند و فضا برای آنها ناامن می شود و چنانچه اموالی هم از طریق قاچاق به دست آورده باشند مصادره می شود و اسامی قاچاقچیان پرونده های بیش از 100 میلیون تومان به زودی رسانه ای می شود.
کد خبر: ۲۹۶۰۹۱
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۳ 14 September 2016

سید مرتضی مدنی فدکی افزود: به تازگی پرونده قاچاق شتر در استان تشکیل و متخلف بیش از دو میلیارد ریال محکوم شد اما در این پرونده فشارهای زیادی از سوی برخی افراد بر این اداره کل وارد آمد که با وجود این فشارها، حکم محکومیت صادر شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی ادامه داد: طرح ملی مبارزه با کالای قاچاق از اول مهرماه تا پایان آذر ماه اجرا می شود که در این طرح مقابله با 3 دسته کالای قاچاق که تولیدات، سلامت و بهداشت را تهدید می کند، انجام می شود و این کالاها شامل لوازم خانگی، تجهیزات پزشکی و لوازم آرایشی و بهداشتی است.

وی افزود: به منظور تحقق شعار امسال که «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» است سازمان تعزیرات حکومتی طرح برخورد، پیشگیری و مقابله با کالاهای سلامت محور، نظارت بر جایگاه های عرضه سوخت و چندین طرح دیگر را انجام داده است و طرح ملی مقابله با قاچاق کالا در سه حوزه لوازم خانگی، تجهیزات پزشکی و لوازم آرایشی و بهداشتی نیز از یک مهر ماه تا پایان آذر انجام می شود.

وی اظهار کرد: باید در زمینه این طرح اطلاع رسانی و مشارکت دستگاه ها ، انجام شود تا مردم، اصناف و دستگاه ها حساس شوند و فرهنگ سازی برای مصرف کالای داخلی و عدم خریداری کالای خارجی ایجاد شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان بیان کرد: در مدت انجام این طرح، در مهرماه برخورد با لوازم خانگی قاچاق، در آبان برخورد با تجهیزات پزشکی قاچاق و آذر ماه برخورد با لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق با جدیت صورت خواهد گرفت و پرونده هایی که در مدت اجرای این طرح تشکیل شود خارج از نوبت رسیدگی خواهد شد و هدف ما عمده فروشان، شناسایی انبارها و دانه درشت های قاچاق در استان است.

فدکی تصریح کرد: اکثر کالاهای قاچاق، تقلبی است و 80 درصد لوازم بهداشتی و آرایشی بازار قاچاق و بیشتر آن ها هم تقلبی است.

وی گفت: سیستان و بلوچستان یک استان مرزی است و کالای قاچاق هم به وفور از طریق منطقه آزاد و بازارچه های مرزی وارد استان می شود. به همین جهت باید ریسک ورود کالای قاچاق را بالا برد و زمینه را برای فعالیت قاچاقچیان ناامن کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گفت: کالاهایی که به کشور وارد می شود چه از بازارچه های مرزی و گمرک، نباید مشابه داخلی داشته باشد و اگر مشابه آن در داخل کشور تولید شود خلاف منویات مقام معظم رهبری است و کالای قاچاق وارد شده سه سرنوشت دارد معدوم شود، عرضه و یا صادر شود.

مدنی فدکی گفت: ما درباره اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در زمینه قاچاق ضعیف بوده ایم، زیرا تا زمانی که تقاضا در بین مردم باشد و نتوانیم بین عرضه و تقاضا توازن داشته باشیم قاچاقچی از این خلأ استفاده و به واسطه قاچاق درآمدزایی می کند و مشاغل کاذب ایجاد می شود.

وی افزود: با مسئولان ادارات تبلیغی در زمینه قاچاق نظیر سازمان تبلیغات اسلامی، آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و صداوسیما جلسه برگزار و آنها را برای فعالیت در حوزه برخورد با قاچاق ترغیب می کنیم.

وی عنوان کرد: قاچاق، حوزه اقتصادی، اجتماعی و بهداشتی کشور را دچار مشکل کرده است و باید مسئولان و نهادها با جدیت در این زمینه ورود کنند و ماده 36 قانون مبارزه با قاچاق دستگاه های کاشف و مبارزه کننده در این امر را مشخص کرده است و هدف تعزیرات هم برخورد قضایی صرف با این موضوع نیست، بلکه پیشگیری و اطلاع رسانی را مدنظر قرار دارد و برخورد آخرین حلقه این زنجیره است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی درباره برخی از پرونده های قاچاق تشکیل شده گفت: قاچاق 11 خودروی سواری خارجی به ارزش 19 میلیاردو648 میلیون ریال یکی از پرونده های قاچاق اخیر بود که از سمت منطقه آزاد وارد شد و از نظر تعزیرات حکومتی جزو پرونده های سازمان یافته بود و به دادسرا ارسال شد تا بررسی های لازم انجام شود، همچنین قاچاق پوشاک خارجی به ارزش 931 میلیون ریال در میرجاوه، قاچاق 59 لاستیک خودروی سنگین، 3 تن برنج پاکستانی با جعل مارک طارم ایرانی به ارزش یک میلیارد ریال، پرونده هایی در حوزه دام، شکر و شتر، محموله 80 نفره شتر که از پاکستان قاچاق شده است نمونه ای از این پرونده هاست.

وی عنوان کرد: امسال 51 پرونده در حوزه لوازم خانگی از جمله تلویزیون، ماشین لباس شویی و کولر به این اداره کل وارد شده که 42 پرونده مختومه و میزان تخلف آن ها 2 میلیاردو365 میلیون ریال بوده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۶
آدرس هم بدین لطفا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار