مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار گفت: با اتمام و راه اندازی 2 طرح بزرگ شهرک پتروشیمی و کارخانه فولاد مکران چابهار در آینده و بکارگیری بیش از 20 هزار نفر نیرو تحولی بزرگ در اشتغال و رونق این منطقه بوجود خواهد آمد.
کد خبر: ۳۰۹۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۹ 09 October 2016
چابهار هاب سوم پتروشیمی کشور بعد از ماهشهر و عسلویه 
عبدالرحیم کردی اظهار داشت: شهرک توسعه نگین مکران در حال ایجاد زیرساخت ها است و در بازه زمانی 10 ساله به بهره برداری می رسد.
وی ارائه آموزش و تربیت نیروهای فنی و مهارت دیده برای کارخانه فولاد و پتروشیمی و دیگر صنایع منطقه آزاد را خواستار شد و افزود: سازمان فنی وحرفه ای، دانشگاه های علمی کاربردی، پیام نور، آزاد و بین المللی از هم اکنون اقدامات لازم را برای آموزش نیروی انسانی براساس نیاز بازارکار چابهار انجام دهند.
وی بیان کرد: شهرک پتروشیمی مکران، مشتمل بر 18 واحد صنایع بالادستی و بیش از 30 واحد صنایع پایین دستی در منطقه آزاد چابهار در حال ساخت است و با راه اندازی هر سه فاز آن، چابهار هاب سوم پتروشیمی کشور بعد از ماهشهر و عسلویه خواهد شد.
وی گفت: چهار کارخانه فولاد با 10 میلیون تن تولید در چابهار جانمایی شده است که هم اینک فولاد مکران در زمینی به مساحت 300 هکتار در حال کار و بزودی به بهره برداری خواهد رسید.
وی ادامه داد: با افتتاح مجتمع پتروشیمی مکران، فولاد و دیگرکارخانه های تولیدی و اقتصادی تحول عظیمی در چابهار و منطقه سیستان وبلوچستان ایجاد می شود.
وی افزود: چابهار به دلیل موقعیت مناسب تجاری و اقتصادی مورد توجه کشورهای جهان است و در آینده براساس برنامه ریزی ها به قطب سوم خودروسازی کشور نیز تبدیل می شود.
مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: استخدام بیش از 20 هزار نفر در پتروشیمی و فولاد مکران با کمترین بُعد جمعیتی هر خانوار سه نفر حضور بیش از 60 هزار نفر نیرو با خانواده های شان را شاهد خواهیم بود که نیاز به برنامه ریزی برای اسکان و ایجاد امکانات رفاهی برای آنان است.
بندر و منطقه آزاد چابهار در در 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در ساحل دریای عمان واقع شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
فاتح
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
مگر به همت دکتر کردی اقتصاددان زودتر اتفاقات خوبی در این شهرک شاهد باشیم.قبلی ها کار خاصی نکردند یا اگر کردند خوب اطلاع ندادند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار