مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان گفت: خوشبختانه ۹۸ درصد داروی مورد نیاز کشور در داخل تولید می شود اما متاسفانه ۸۰ درصد لوازم آرایشی قاچاق و تقلبی است.
کد خبر: ۳۰۹۷۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۴ 10 October 2016
به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان به نقل از روابط عمومی اداره کل تعزیرات حکومتی سید مرتضی مدنی فدکی در همایش پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا های سلامت اظهار داشت: مبارزه با قاچاق یک جنگ تمام عیار اقتصادی است در بسیاری از کشورها کالای قاچاق را معدوم می کنند و با قاچاق مبارزه می کنند چون عوارض آن را می دانند.

وی افزود: گاهی مشاهده می شود که کالا های تولید داخل در کشور همجوار برند می خورد و مجدد وارد کشور می شود.

وی گفت: کشورهای آلمان و ژاپن پس ازجنگ جهانی دوم دروازه خود را به سوی کالا های خارجی بستند و از کالای داخلی حتی با کیفیت پایین تر استفاده کردند که اکنون بازار دنیا را در اختیار خود دارند اما در کشور ما با این همه ظرفیت هنوز به تولیدات داخلی توجه نمی شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان عنوان کرد: خوشبختانه ۹۸ درصد داروی مورد نیاز کشور در داخل تولید می شود اما متاسفانه ۸۰ درصد لوازم آرایشی قاچاق و تقلبی است.

وی تصریح کرد: تعزیرات حکومتی یکی از سازمان های پیشگام در حوزه مبارزه با کالای قاچاق سلامت محور است و خوشبختانه کمترین تخلف در این حوزه مربوط به دارو و داروخانه است که باید این موضوع به سایر بخش ها خصوصا حوزه آرایشی و بهداشتی انتقال داده شود.

وی افزود: در ماده ۱۷ و ۲۷ قانون مبارزه با قاچاق به مبارزه با قاچاق کالا های سلامت محور اشاره شده است که باید ریشه آن را خشکاند و پزشکان و داروسازان در این زمینه توجه بیشتری داشته باشند.

مدنی فدکی عنوان کرد: بسیاری از شهروندان از نبود مسئول فنی در برخی از داروخانه ها گلایه دارند که باید داروسازان و مسئولان داروخانه ها به این امر توجه داشته باشند و گاهی مشاهده شده است در حالی که مسئول فنی در داروخانه ها حضور ندارد حق فنی دریافت می شود.

وی گفت: نصب قیمت اجناس و تکریم ارباب رجوع در داروخانه ها باید مورد توجه قرار گیرد و تحویل دارو باید توسط داروساز باشد و زمانی که مشاوره داده نمی شود نباید حق فنی اخذ شود.

وی افزود: طبق قانون اگر داروخانه یا مسئول فنی داروخانه، دارو و یا کالای قاچاق عرضه کند و منجر به آسیب شود مجازات می شود و باید خسارت را جبران کند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان تصریح کرد:  بهترین مجازات قاچاقچی، نخریدن کالای قاچاق است که خوشبختانه داروخانه ها این موضوع را انجام می دهند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار