ایام عزاداری سید و سالار شهیدان کربلا حضرت امام حسین(ع) و یاران با وفای ایشان در محرم به ویژه در روزهای تاسوعا و عاشورا در خاش عرصه نمایش اتحاد شیعه و سنی بود.
کد خبر: ۳۱۰۸۹۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰ 13 October 2016
نیروهای مخلص و با ایمان بلوچ و اهل سنت در کنار برادران و خواهران شیعه خود در پوشش نیروهای بسیجی، نظامی و انتظامی، امدادی هلال احمر و اورژانس و غیره برای اجرای با شکوه برنامه های عزاداری مشارکت کرده و با کمک به تامین امنیت، برقراری نظم و انضباط و نیز ارائه خدمات پزشکی و امدادی و آتش نشانی و ایجاد جایگاه مناسب برای عزاداری صحنه هایی زیبایی از وحدت را به نمایش گذاشتند.
محرم و عزاداری امام حسین (ع) حلقه اتحاد و انسجام امت اسلامی به ویژه در استان سیستان و بلوچستان از جمله شهرستان خاش است.
مسلم عبدی از نیروهای فعال در هلال احمر گفت: تلاش برای خدمات رسانی به عزاداران حسینی که برادران و خواهران شیعه هستند برای ما افتخار است.
رسول ریگی از نیروهای بسیجی حاضر در آیین های محرم خاش نیز بیان کرد: در شبها و روزهای اخیر در کنار برادران شیعه خود توانستیم به نظم و امنیت شهر کمک کنیم و خداوند را شاکریم خدمات خوبی به عزاداران ارائه و برنامه های این ایام در سایه امنیت با شرایط مطلوبی اجرا شد.
مجتبی شجاعی بخشدار مرکزی خاش هم اظهار داشت: امسال شاهد وحدت رویه ای در خاش بودیم که تمام دستگاهها و مردم اعم از شیعه و سنی توانستند برنامه های ویژه این ایام را با شکوه اجرا کنند.
سرهنگ پاسدار حسن فضلی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان خاش نیز گفت: در شرایط کنونی جامعه ما به وحدت نیازمند است لذا آیین های ملی و مذهبی فرصتی ارزشمند برای نمایش ظرفیتهای اتحاد و همبستگی در جامعه بزرگ ایران اسلامی محسوب می شوند.
سرهنگ غلامرضا اربابی فرمانده انتظامی خاش هم بیان کرد: حضور منسجم نیروهای بسیجی و سپاهی و انتظامی توانست به عزاداری ها نظم بدهد و خداوند را شاکریم برنامه ها با کیفیت و امن اجرا شدند. 
حجت الاسلام اکبر نیری رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خاش هم اظهار داشت: محور و شاخص مهم برنامه های عزاداری توجه به برپایی نماز اول وقت بود که عزاداران حسینی پس از انجام آیین سوگواری و اشک ریختن به یاد شهیدان کربلا صف های مستحکم نماز را تشکیل دادند و ضمن یادآوری آن دوران سخت این فریضه بزرگ را باشکوه ادا کردند.
امام جمعه شهرستان خاش نیز گفت: بر پایی نماز در لحظات سخت جنگ دارای اهمیت می باشد لذا این ایام سوگواری و عزاداری بهترین فرصت برای تبیین فرهنگ غنی عاشورا و ادای احکام و فرایض دینی و بویژه توجه به فریضه های مهم نماز و امر به معروف و نهی از منکر است.
حجت الاسلام محمدحسین میری افزود: احیای دین و زنده نگهداشتن سنت های برجای مانده از رسول الله (ص) هدف مهم از قیام تاریخی کربلا بود که امام حسین(ع) شجاعانه پا در این عرصه نهادند وشربت شهادت را نوشیدند.
وی از حضور با شکوه اقشار مردم در آیین های محرم و تلاشهای ارزشمند نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی، اورژانس، هلال احمر، شهرداری و آتشنشانی و غیره برای برگزاری مطلوب آیین های عزاداری تجلیل کرد.
امام جمعه خاش بیان کرد: زنده نگهداشتن فرهنگ عاشورای حسینی در واقع زنده نگهداشتن ارزشهاست و در این ایام ضمن بیان مصائب و دردمندی ها، ارزشهای کار امام حسین(ع) و خاندان رسالت تبیین می شود.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار