شهردار چابهار گفت: در حال حاضر ۶ ماه حقوق کارکنان حمل و نقل شهرداری پرداخت نشده و اگر در آینده هم به موضوع حمل و نقل و مشکلات آن در چابهار رسیدگی نشود قطعا قشر ضعیفی از مردم که از آن بهره می برند دچار بحران خواهند شد.
کد خبر: ۳۱۵۹۶۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۴ 22 October 2016

بلوچی با بیان اینکه شهر چابهار به دلیل نزدیکی به منطقه آزاد می تواند برای استان سیستان وبلوچستان تاثیر گذار باشد اظهار کرد: متاسفانه مشکلات زیادی در شهر چابهار و به خصوص در حوزه حاشیه نشینی وجود دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر درصد قابل توجهی از جمعیت چابهار را حاشیه نشین ها تشکیل داده اند که این موضوع مشکلات مضاعفی را پدید آورده است.

بلوچی تصریح کرد: در حوزه منابع و اعتبارات در سازمان شهرداری ها جلسه ای شکل گرفته و مشکلات شهرداری های استان طرح موضوع شد که قرار بود در دبیر خانه و توسط مهندس ترکان رصد شود اما با گذشت یک سال این موضوع هنوز پیگیری نشده است.

وی گفت: سازمان شهرداری ها به عنوان نهاد متولی و تاثیر گذار در حوزه دولت می توانست قدم های مثبتی را در خصوص خدمات شهر بردارد که متاسفانه این کار شکل نگرفت.

بلوچی بااشاره براینکه نمایندگی ال جی و برند گلدایران پنج نمایندگی در کشور دارد عنوان کرد: یک نمایندگی از محصولات گلدیران ثبت منطقه چابهار است و طبق آماری که از گمرک گرفته شده، واردات کالا و ارزش افزوده پرداخت شده آن در منطقه چابهار بالغ بر 260 میلیارد تومان بوده است.

وی در خصوص اینکه به موضوع حمل و نقل در چابهار کمتر توجه می شود و در حال حاضر نیز 6 ماه حقوق کارکنان آن عقب افتاده است عنوان کرد: اگر در آینده به موضوع حمل و نقل و مشکلات آن رسیدگی نشود قطعا قشر ضعیفی از مردم که از آن بهره می برند دچار بحران خواهند شد.

شهردار چابهار عنوان کرد: با توجه به اینکه اکثر خودروهای شهرستان چابهار مستهلک است این امکان در شهرداری چابهار و کنارک فراهم شده که بتوانند از طریق منطقه آزاد خود روهایی را وارد کنند.

وی از مصوبه ای با موضوع ورود خودروهای حمل و نقل عمومی بدون پرداخت عوارض گمرکی و عوارض منطقه آزاد به چابهار به دستور هیات وزیران خبر داد و افزود:با کمک صندوق بانک کار آفرینی و حمایت بخش خصوصی دستگاه هایی وارد خواهند شد که به دلیل گردشگری بودن شهر، شهرداری نیز باید در این امر ورود پیدا کند.

شهردار چابهار گفت: در حال حاضر 100 میلیارد تومان در حوزه شهرداری چابهار از دستگاه های اجرایی مطالبه وجود دارد همچنین هیچ دستگاهی در شهرداری چابهار پروانه ندارد.

بلوچی از مسئولین درخواست کرد یک میلیارد تومان بودجه برای دوربین های مداربسته در حوزه امنیت اختصاص دهد چرا که امنیت این منطقه به نوعی الزام به شمار می آید.

وی در خصوص اینکه امسال چابهار مشکلات زیادی در حوزه امنیت داشته و در پی اتفاقات سرمایه گذاران دچار بحران شده اند اذعان کرد: مشکلات امنیتی تنها مختص شهرستان چابهار نیست و تفریبا همه استان این مشکلات را دارند که انتظار می رود با نگاهی که دولت به چابهار دارد اعتبار خاصی برای این موضوع در نظر گرفته شود.

شهردار چابهار گفت: در حال حاضر 100 میلیارد تومان در حوزه شهرداری چابهار از دستگاه های اجرایی مطالبه وجود دارد همچنین هیچ دستگاهی در شهرداری چابهار پروانه ندارد.

وی عنوان کرد: مطالبات دستگاه های اجرایی که از مدت ها روی آن بحث بوده متاسفانه پیگیری نشده است و سازمان مدیریت باید در این زمینه به شهرداری ها کمک کند همچنین دولت باید موضوع پرداخت مطالبات دستگاه های اجرایی به شهرداری ها را ابلاغ کند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار