بخشي از زندگي آيت‌الله سيد عبدالحسين نجفي‌لاري،‌ از فقهاي بزرگ، شامل مبارزات وي در وقايع جنگ جهاني اول عليه انگليس‌ها، به سريال تبديل خواهد شد.
کد خبر: ۳۱۸۰۵۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۷ 25 October 2016
تابناک فارس به نقل از روابط عمومي ارشاد فارس: سریال ۴۰ قسمتی «هنگام بیداری» روایت‌گر واقعه تاریخی مقاومت مردم بوشهر در برابر انگلیسی‌ها و بخشي از زندگي و شخصیت آیت‌الله سید عبدالحسین لاری، توسط سیروس مقدم کارگردان سینما ساخته می‌شود.

سیروس مقدم که در جریان پیش تولید سریال «هنگام بیداری» به جهرم سفر کرده بود گفت: این سریال ماجراهای اواخر دوره قاجار و وقایع جنگ جهانی اول در خطه جنوب ایران به رهبری آیت‌الله سیدعبدالحسین نجفی لاری را روایت می‌کند.

وی افزود: بخشی از داستان این سریال به زندگی آیت‌الله لاری ارتباط پیدا کرده و واقع شدن ۶ سال پایانی عمر ایشان در جهرم، سبب شد تا با سفر به این شهرستان به تحقیق و بررسی فعالیت‌های مبارزاتی و دینی  این مرجع عالیقدر جهان اسلام بپردازیم.

این کارگردان سینما و تلویزیون ادامه داد: در حال حاضر پیش تولید این سریال آغاز شده و مشغول بازبینی لوکیشن‌ها و انتخاب عوامل هستیم.

سریال «هنگام بیداری» به تهیه کنندگی حبیب‌الله والی‌نژاد و کارگردانی سیروس مقدم روایت‌گر واقعه تاریخی مقاومت مردم بوشهر در برابر انگلیسی‌ها و شخصیت آیت‌الله سید عبدالحسین لاری است که سازمان هنری رسانه‌ای اوج تولید آن را آغاز کرده است.

فرشاد گلسفیدی نیز به عنوان مدیر فیلمبرداری و مجید اسکندری نیز به عنوان طراح گریم در سریال «هنگام بیداری» حضور دارند.

به گزارش ايسنا، سیروس مقدم(کارگردان سریال پایتخت) و حبیب والی‌نژاد (تهیه کننده فیلم ایستاده در غبار) در جريان سفر به استان فارس به شهرستان جهرم سفر كردند.

اين فعالان سينمايي كشور، با حضور بین بسیجیان مسجد امام حسین(ع) جهرم از قسمت های مختلف موسسه دوستان آسمانی بازدید کردند و با فعالیت‌های بچه‌های این موسسه آشنا شدند.

مسجد امام حسین(ع) جهرم  قدیمی‌ترین پایگاه مذهبی است که آیت‌الله نجفی‌لاری در آن به اقامه نماز مي‌پرداخت و به عنوان با سابقه‌ترین مرکز اقامه نماز جمعه در كشور شناخته مي‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار