رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: یکی از مشکلات کنونی دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه تحصیلات تکمیلی است. از این رو قطعاً آموزش ها باید در این حوزه به سمت کیفی شدن حرکت کند، بنابراین مسئولان این دانشگاه باید با پشتکار تلاش کنند تا دانشگاه آزاد جایگاه خوبی در بُعد کیفی داشته باشد.
کد خبر: ۳۲۰۲۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶ 30 October 2016
محمدمهدی زاهدی در بازدید اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از مراکز علمی و آموزشی سیستان و بلوچستان، با بیان اینکه دانشگاه آزاد شجره طیبه ای است که نهالش در ایران کاشته شده، افزود: امروز آن نهال به درخت تنومندی تبدیل شده که اگر غفلت شود قطعاً آن درخت دچار آفت می شود بنابراین باید برای سالم ماندن آن تلاش کرد

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: زاهدی با اشاره به کمبود اعضای هیات علمی در دانشگاه آزاد اسلامی زاهدان گفت: براساس آمارها تعداد کل اعضای هیات علمی 141 نفر بوده که در سال 1394 کل دانشجویان این دانشگاه 11 هزار و 590 نفر محاسبه شده است که این مسئله نشان دهنده کمبود اعضای هیات علمی است.

وی بیان کرد: تعداد دانشجویان در مقطع ارشد این دانشگاه 4 هزار و 546 نفر و تعداد استادیاران و دانش یاران حدود 50 نفر اعلام شده که این نشان دهنده آن است که هر استادیار باید حدود 90 دانشجوی ارشد را هدایت کند، این آمارهای به هیچ وجه خوب نیست.

وی گفت: همچنین براساس آمارها تعداد دانشجویان مقطع دکتری حدود 191 نفر و تعداد استادیاران و دانش یاران حدود 50 نفر است که این آمار نیز نشان می دهد که هر استادیار باید 4 دانشجو را آموزش دهد، بنابراین انتظار است که در بحث کیفی سازی آموزش اقدامات بیشتری در این حوزه صورت گیرد و در این راه مجلس شورای اسلامی، شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت علوم تلاش می کنند تا دانشگاه آزاد به نقطه مطلوب خود دست یابد.

در این بازدید محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی از برگزاری نشست فوق العاده در این کمیسیون با هدف بررسی مشکلات آموزشی استان سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: این نشست دوشنبه دو هفته آینده با حضور مسئولان و معاونان وزارتخانه های علوم، آموزش و پرورش، بهداشت و مسئولان سازمان برنامه و بودجه و نهادهای دیگر برگزار می شود و قطعاً ما با جدیت پیگیر حل مشکلات حوزه آموزش این استان هستیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته در شرایط کنونی وضعیت کشور از نظر اعتباری مناسب نیست، اما با وجود این مشکلات سعی می کنیم تا اعتبارات کافی برای این حوزه تخصیص یابد. از طرف دیگر این موضوع قابل توجه است که مشکلات آموزش و پرورش تنها معطوف به کمبود اعتبارات نیست، بلکه برخی سیاست گذاری ها نیز در این زمینه اثرگذار است که قطعاً باید برای حل آنها برنامه ریزی مناسبی صورت گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زهدان نیز در این بازدید با اشاره به تاکید برنامه ششم توسعه بر ارتقای کیفیت آموزشی گفت: در 3 سال گذشته اقدامات مثبتی برای رشد کیفی حوزه آموزش صورت گرفته و تاکنون بیش از 70 هزار دانشجو از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند.

کمالیان ادامه داد: در سال جاری برای ارتقای کیفیت آموزشی دانشگاه آزاد در این منطقه به جذب هیات علمی روی آورده ایم و امیدواریم با حمایت کمیسیون آموزش قوه مقننه، مشکلات جذب هیات علمی رفع شود.

براساس این گزارش هیات اعزامی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی به استان و بلوچستان متشکل از محمدمهدی زاهدی، قاسم احمدی لاشکی، حمایت میرزاده، علیرضا سلیمی، حبیب الله دهمرده بودند که برای بررسی سریع و دقیق مراکز آموزشی به دو گروه تقسیم شدند که یک گروه به بازدید از مراکز آموزشی آموزش و پرورش و گروه دیگر به بازدید مراکز آموزش عالی و دانشگاه ها پرداختند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار