استاندار سيستان و بلوچستان در جلسه معرفي بندر چابهار كه با حضور تجار ملي افغانستان در استانداري قندهار تشكيل شد، اظهار داشت: قندهار پرچمدار تجارت افغانستان با نقش آفريني در چابهار باشد.
کد خبر: ۳۳۱۱۷۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳ 19 November 2016

در اين نشست كه والي قندهار نیز حضور داشت، هاشمي با تشريح موقعيت استراتژيك چابهار، بيان داشت: برجام درس بزرگي به ايران داد كه نبايد وابسته به نفت باشيم بلكه با سرمايه گذاري در بنادر مي توان به راهكارهاي درآمدي جايگزين نفت بيانديشيم.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان با اشاره به افزايش ظرفيت بندر چابهار از 2 ميليون تن به 8.5 ميليون تن گفت: با اجرایی شدن طرح توسعه بندر چابهار به بزرگترين بندر ايران تبديل خواهد شد.

به گفته وی چابهار به عنوان امن ترين مسير آبي در محدوده جغرافيايي افغانستان فرصت مناسبي براي سرمايه گذاري تجار و بازرگانان است.

هاشمي تصريح كرد: تجار افغاني مي توانند از هر نقطه از جهان كه خريد مي كنند، مقصد خود را چابهار قرار دهند، زيرا نزديكترين راه ارتباطي به افغانستان است.

وي با اشاره به اينكه تجار و بازرگانان نماينده افكار اقتصادي كشور هستند، بيان داشت: منطقه سيستان و زرنج را مي توان به بندر خشك تبديل كرد و بورس كالا را در آنجا راه اندازي كنيم.

استاندار در پايان از موقعيت هاي سرمايه گذاري در سيستان و بلوچستان سخن گفت و افزود: همزمان با اجراي طرح توسعه بندر چابهار ، خط آهن چابهار به ميلك در حال اجرا مي باشد و كلنگ احداث انتقال گاز از ايرانشهر به چابهار به زمين خواهد خورد.

لازم به ذكر است در ابتداي اين نشست "علي خانقاهي" مديركل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان به ارائه گزارشي در خصوص طرح توسعه بندر چابهار پرداخت.

همچنين تعدادي از تجار ملي افغانستان دیدگاهها و نظراتشان را درباره مسايل و مشكلات تجارت در ايران بیان کردند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار