سیستان و بلوچستان در چهلمین روز شهادت سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) و یاران باوفایشان غرق در حزن و اندوه است و علاقه مندان به راهپیمایی اربعین با فریادهای یا حسین(ع)، یا ابوالفضل(ع) و یا زینب (س) عشق و ارات خود به خاندان عصمت و طهارت را به نمایش گذاشتند.
کد خبر: ۳۳۱۸۷۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۸ 20 November 2016
اربعین، ثانیه به ثانیه زندگی ارادتمندان به اهل بیت (ع) را شکل می دهد و برای جهان اسلام یادآور مظلومیت امام حسین(ع)، خانواده و یاران با وفای ایشان و قیام سالار شهیدان علیه دستگاه ظلم یزیدی است.
در اربعین حسینی میلیون ها زائر با پای پیاده به تیغ های خار مغیلان لبخند می زنند و مسافت های طولانی را برای رسیدن به حرم سید و سالار شهیدان با عشق و دلدادگی طی می کنند.
در کاروان حسینیان دلدادگانی از سیستان و بلوچستان نتوانستند در خیل جمعیت دهها میلیونی راهپیمایی اربعین حضور یابند و خود را به حرم مطهر شهدای کربلا برسانند.
علاقه مندان به این قافله عشق، با چشم هایی اشک بار اکنون و با شیوه راهپیمایی و دسته روی های عزادار، غم و اندوه جانکاه خود را نشان می دهند.
مردم شهرستان های جنوبی، شمالی و نیز مرکز سیستان و بلوچستان امروز /یکشنبه/ مصادف با اربعین حسینی با وجود سردی هوا و شرایط بد جوی همراه با طوفان و گردوغبار در دسته ها و هیات های عزادار آیین اربعین را با شکوه خاصی برگزار کردند و در غم شهدای کربلا به نوحه خوانی، سینه زنی و ذکر مصیبت پرداختند.
بوی دود اسپند و غذاهای نذری در تمام کوچه ها و محله ها به مشام می رسد و عاشقان حسینی هر یک به نوعی تلاش می کنند به عزاداران خدمت کنند؛ یکی برنج، دیگری گندم، آن یکی لوبیا و برخی نیز گوشت و برخی هم هیزم زیر دیگ های نذری را آماده می کنند.
شهرها و روستاهای سیستان و بلوچستان از دیروز حال و هوای خاصی به خود گرفته است، همه جا سیاه پوش و مردم نیز جامه سیاه بر تن کرده اند.
دورترین روستاهای این استان امروز پای پیاده دسته روی های مخصوص اربعین برگزار کردند.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در باره اهمیت اربعین حسینی اظهار داشت: اربعین حسینی خود تداعی گر عاشورای حقیقی است که ائمه بزرگوار ما نیز در باره اهمیت آن سخنان بسیاری فرموده اند.
آیت الله عباسعلی سلیمانی ادامه داد: گرچه اینک قرن ها از واقعه عاشورا و اربعین گذشته اما اثر جاودانه این حادثه تاریخی چنان قوی است که در طول تاریخ و زندگی بشریت تداوم خواهد داشت.
عضو خبرگان رهبری افزود: پیام اربعین وحدت دنیای اسلام علیه مستکبران است.
نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان تصریح کرد: حضور پرشور مسلمانان در پیاده روی اربعین حسینی در عراق نمونه بارزی از وحدت اسلامی است که سبب اتحاد بیشتر بین آنان می شود.
اما جمعه زاهدان خاطرنشان کرد: اقشار مختلف مردم فارغ از هر سلیقه و فکری با حضور در این حرکت عظیم نشان داده اند که عاشق فرهنگ عاشورا و امام حسین(ع) هستند.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بیان کرد: ضرورت زنده نگه داشتن فرهنگ شهادت، ایثار و دفاع از دین از مهمترین درس هایی است که می توان از اربعین حسینی گرفت.
کارشناس تاریخ اسلام نیز درباره اهمیت اربعین حسینی اظهار داشت که عشق و ارادت مردم به امام حسین (ع) و خاندان عصمت و طهارت در دل علاقه مندان جاودانه است.
محمد حسین رجبی دوانی در اجتماع بزرگ مردم ولایتمدار دارالولایه سیستان بیان کرد: ثواب زیارت امام حسین (ع) با هیچ زیارتی قابل مقایسه نیست و با وجود اینکه زیارت اباعبدالله الحسین (ع) مستحب است نباید به سبب شرایط نا مساعد و نا امنی زیارت آن حضرت تعطیل شود.
کارشناس تاریخ اسلام افزود: بقای نام پیامبر(ص) و دین اسلام مرهون و مدیون امام حسین(ع) است و تمام عالم اسلام و از هر فرقه ای که پیامبر اسلام را قبول دارند باید در مقابل امام حسین(ع) سرتعظیم فرود آورند.
وی با اشاره به قیام عاشورا گفت: اگر امام حسین(ع) بر ضد دستگاه جبار و فاسد یزید قیام نمی کرد امروز نامی از اسلام و پیغمبر(ص) باقی نمی ماند.
رجبی دوانی ادامه داد: به واسطه ایثار امام حسین(ع) و شهادت عزیزانش که در راه خدا تقدیم کرد خداوند امامت را در نسل امام حسین(ع) قرار داد.
وی تاکید کرد: بر اساس فرموده امام حسن عسکری(ع) نشانه های مومن پنج چیز است که یکی از آنها زیارت اربعین است. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار