کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: دمای هوای شهرهای نیمه شمالی استان از 48 ساعت گذشته تا کنون حدود 10 درجه کاهش یافته است.
کد خبر: ۳۳۲۰۳۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶ 21 November 2016
علی ملاشاهی اظهار داشت: زاهدان با حداقل دمای یک درجه بالای صفر و راسک مرکز شهرستان سرباز و نیکشهر با حداکثر 33 درجه سانتی گراد در 24 ساعت گذشته به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط استان بودند.
وی گفت: دمای فعلی زاهدان هفت درجه بالای صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت هفت درجه کاهش را نشان می دهد که این کاهش دما در ساعت های مختلف متفاوت بوده است.
وی افزود: کاهش دما همچنان تا اوایل هفته آینده در سیستان و بلوچستان ادامه دارد و برای نیمه شمالی و مرزهای شرقی استان یخبندان شبانه پیش بینی می شود.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به وزش باد در شمال استان بیان کرد: حداکثر سرعت وزش باد روز گذشته در زابل به 83 کیلومتر بر ساعت رسید که باعث کاهش دید تا هزار متر و افزایش غلظت غبار تا هزار و 678 میکروگرم بر مترمکعب در این منطقه شد.
ملاشاهی ادامه داد: هم اینک شرایط در سیستان (زابل، زهک، هامون، نیمروز و هیرمند) نسبت به دیروز بهتر است اما همچنان وزش باد به نسبت شدید و سرد تا اوایل هفته آینده در این منطقه ادامه دارد.
وی گفت: سرعت فعلی وزش باد در شمال استان 40 کیلومتر بر ساعت است.
وی افزود: وزش باد از امروز در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان و بر روی دریا شدید می شود و علاوه بر گرد و خاک و کاهش پنج تا هشت درجه ای دما، دریای عمان را مواج و متلاطم می کند.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: اوج وزش باد در جنوب استان برای روزهای پنجشنبه تا یکشنبه هفته آینده است و سرعت باد به حدود 60 تا 70 کیلومتر بر ساعت می رسد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار