مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس گفت: عملیات نصب و راه‌اندازی نخستین پل کابلی عابر پیاده استان فارس تا پایان اردیبهشت‌ماه در شیراز به پایان می‌رسد.
کد خبر: ۳۳۲۴۰
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰ 10 May 2015

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان فارس، هوشنگ عشایری اظهار داشت: عملیات نصب و راه‌اندازی نخستین پل کابلی عابر پیاده استان فارس تا پایان اردیبهشت‌ماه امسال توسط راه و شهرسازی استان در شیراز به پایان می‌رسد.

پل عابر پیاده کابلی شیراز

وی با اشاره به‌ضرورت ساخت این پل به‌منظور افزایش ایمنی و جلوگیری از آسیب به عابران پیاده، گفت: این پل نخستین پل کابلی عابر پیاده استان فارس است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس افزود: این پل کابلی به طول 102 متر طولانی‌ترین پل عابر پیاده ساخته‌شده در استان فارس است که به دلیل بالا بودن عرض بزرگراه کمربندی شیراز و همچنین بالا بودن میزان تصادفات در این منطقه بین شهرک پردیس و دینکان راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: در ساخت این پل کابلی که از نوع آسان راه است از رمپ‌های طولانی استفاده شده است که امکان عبور و مرور وسایل نقلیه موتوری (موتورسیکلت و دوچرخه) بر روی این پل فراهم می‌شود.

عشایری در پایان ابراز امیدواری کرد: با رعایت بیشتر قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی مردم و عبور از معابر ایمن احتمال بروز تصادف در این منطقه کاهش یابد.

گفتنی است در ساخت این پل از 70 تن آهن‌آلات استفاده شده که بااعتبار بیش از 7 میلیارد ریال به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد و دسترسی ایمن برای اهالی منطقه فراهم می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار