امام جمعه کرمانشاه:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: سالهاست که ایران اسلامی از ترفندهای دشمنان به دور مانده که یکی از مهم ترین دلایل این امر، گسترش قدرت بسیج است.
کد خبر: ۳۳۴۳۵۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰ 25 November 2016
به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا، آیت الله مصطفی علما در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته، به سالروز تشکیل بسیج در پنجم آذر اشاره کرد و افزود: در ابتدا بسیج به فرمان امام راحل تشکیل شد که امروزه شاهد جمعیت میلیونی آن در کشور هستیم.
وی تشکیل بسیج را از الهام های الهی عنوان کرد و گفت: امروز قدرت بسیج انکارناپذیر است و موج این قدرت به کشورهای مسلمانی همچون یمن، لبنان، فلسطین و سوریه هم رسیده است.
به گفته آیت الله علما، بسیج امانتی است که باید با پاسداشت آن، به نسل های کنونی و آینده انتقال یابد چرا که به فرموده مقام معظم رهبری بسیج هیچ پایان و بن بستی نخواهد داشت.
امام جمعه کرمانشاه با تاکید براینکه نباید تحت تاثیر سخنان آمریکا قرار گرفت، اظهار کرد: هر اندازه که آمریکا از اعمال جدید تحریم ها سخن بگوید با تکیه بر اقتصاد مقاومتی و حمایت مردمی از هیچ تهدیدی نگران نمی شویم.
به گفته آیت الله علما، از سوی دیگر نباید به سخنان به ظاهر دلگرم کننده آمریکا دل بست چرا که 70 سال است امتحان خود را پس داده اند.
او با تاکید براینکه خروجی دانشگاه های یک کشور اسلامی باید جوانانی مومن و انقلابی باشد، گفت: چندین بار دیده شده کسانی به دانشگاه دعوت می شوند برای افرادی اشک تمساح می ریزند که به ما ظلم کرده اند.
وی افزود: دانشگاه نباید جایگاهی برای حضور این گونه افراد باشد.
آیت الله علما در ادامه اظهار کرد: تمام سخنان امام راحل مملو از کلمه ناب توحید بود و اکنون مقام معظم رهبری که ادامه دهنده این مسیر است بر زندگی پیامبرگونه و کلمه توحید و حق تاکید دارند.
وی اضافه کرد، توحید اصل ثابت خلقت است و همواره باید در مسیر این کلمه و جمله 'قولو لا اله الا الله تفلحوا' حرکت کنیم چرا که حرکت در این مسیر حافظ بقای عالم است.
امام جمعه کرمانشاه از ایمان به عنوان نقطه اتصال مومنان یاد کرد و افزود: همه پیامبران الهی برای بقای کلمه توحید مبعوث شدند و اگر از این نقطه دور شویم شاهد تفرقه خواهیم بود.
آیت الله علما، از هفتم آذر به عنوان دهه وقف و از 28 صفر مصادف با رحلت پیامبر (ص) و شهادت امام دوم شیعیان امام حسن (ع) یاد کرد.
امام جمعه کرمانشاه در پایان از خدمت رسانی ارگان ها و مسوولان استان به زوار اربعین حسینی قدردانی کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار