کد خبر: ۳۳۴۴۱۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۹ 25 November 2016
حجت الاسلام علی اکبر کیخا ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلای المهدی زابل ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوا اظهار کرد: امروز جمعه 5 آذر سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان حضرت امام خمینی(ره) در سال 1358 هجری شمسی است، همان بسیج که لشکر مخلص خداست؛ جوشش الهی مردمی و نهادی که به تعبیر امام راحل عظیم‌الشان یقینا از برکات و الطاف خداوند متعال است.

امام جمعه زابل افزود: بسیج یعنی شجره طیبه و درخت تناور با میوه‌های وصل یار، یقین و عشق؛ بسیج یعنی مدرسه عشق و بندگی خداوند متعال که در دفترش به پهنای تمام عالم از آدم تا خاتم اسم ها دیده می شود و به فرمایش رهبر عزیزمان بسیجی یعنی علی (ع) که تمام زندگی اش وقف اسلام بود.

وی ادامه داد: بسیجی یعنی امام حسین(ع) که سرش بر نیزه بالا رفت ولی راضی نشد سرش در مقابل ظلم فرود آید.

کیخا بیان کرد: بسیجی یعنی ابراهیم بت شکن که از قدرت نمرود نترسید و کلمه توحید را فریاد زد، بسیجی یعنی همان‌ها که در شعب ابی طالب محاصره اقتصادی و اجتماعی شدند اما دست از حمایت دین حق و ارزش ها برنداشتند و مقاومت را از دست ندادند.

وی گفت: بسیجی یعنی ابوطالب(ع) که آبرویش را وقف اسلام کرد، بسیجی یعنی حضرت خدیجه(س) که ثروتش را وقف اسلام و جبهه مقاومت را تقویت کرد.

خطیب نماز جمعه زابل افزود: بسیج شغل نیست، تفکر و اندیشه ناب است و هر کس در هر شغلی و در هر عنوانی که است باید بسیجی باشد تا از قافله عبادالله عقب نماند.

وی تاکید کرد: باید همه بسیجی باشیم، بسیجی یعنی مومن انقلابی، اگر معلم هستیم اگر پزشک هستیم و غیره باید بسیجی باشیم، بسیجی بودن یعنی اینکه مؤمن باشیم و از ارزش‌ها دفاع کنیم، هر کس در هر شغلی که هست کارش را درست انجام بدهد و برای خدا و پیشرفت نظام اسلامی کار کند.

کیخا بیان کرد: مسئول بسیجی یعنی کسی که پست و مقام را فرصتی برای خدمت به مردم می بیند و شب و روز در تلاش است، از راحتی و آسایش خودش صرف نظر می‌کند تا مردم در رفاه باشند، مسئولی که بعد از وقت اداری از خودش خلع مسئولیت کند بسیجی نیست.

وی ادامه داد: مسئولی که برای خودش حق بداند که حقوق نجومی یا وام‌های میلیاردی خارج از ضوابط قانونی دریافت کند بسیجی نیست؛ مسئول اگر برای منافع شخصی و جریان خودش اگر قبول مسئولیت کرده است، وجودش در این عنوان مصداق منکر و نهی از منکر آن حذف از این مسئولیت است.

امام جمعه زابل اضافه کرد: دشمن ضربات مهلکی از بسیج و بسیجی خورده است لذا درصدد تخریب بسیج و از بین بردن آن است، بکار بردن واژه های تندرو و افراطی یکی از شیوه‌های انگلیسی استکبار برای تخریب بسیج است که همه باید مواظب باشیم.

وی افزود: دشمنان اسلام بدانند به برکت خون شهدا و ولایت فقیه نسل سوم و چهارم انقلاب و همه نسل‌ها مثل نسل اول و دوم بسیجی و انقلابی هستند.

کیخا ادامه داد: شهدای مدافع حرم سند افتخار بسیجی و انقلابی ماندن ملت ما هستند، شهید محسن خزایی با روحیه انقلابی‌گری به شهادت رسید.

خطیب نماز جمعه زابل یادآور شد: شهدای مدافع حرم سند افتخار بسیجی و انقلابی ماندن ملت ما هستند با همان روحیه انقلابی‌گری که شهید میرحسینی در سال 65 به شهادت رسید با همان روحیه و در همان مسیر محسن خزایی در سال 95 به شهادت می رسید و این یعنی این راه ادامه دارد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار