معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: از سال 82 تاکنون 81 هزار و 500 میلیارد ریال برای توسعه نقاط روستایی کشور اختصاص یافته که 58 هزار میلیارد ریال آن مربوط به دولت یازدهم است.
کد خبر: ۳۳۸۵۷۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۰ 05 December 2016


به گزارش ایرنا سعیدرضا جندقیان بیدگلی روز یکشنبه در بازدید از طرح های مختلف گردشگری و زیرساختی دهیاری های بخش نوک آباد شهرستان خاش بیان کرد: با توجه به فعالیت 33 هزار و 500 دهیاری در کشور نگاه دولت بر این است که اقامتگاهها و سکونتگاههای رسمی و مجهز در نقاط روستایی شکل گیرند تا خدمات خوبی به مردم ارائه شود.
وی ادامه داد: پاکی و توجه به محیط زیست روستاها مورد عنایت دولت است زیرا شرایط تولید زباله در نقاط روستایی به گونه ای پیش می رود که درصد تولید زباله در روستاها به نرم شهری نزدیک می شود و این موضوع مقداری نگران کننده است.
وی با برشمردن ظرفیت های بالای سیستان و بلوچستان گفت: ظرفیت های این نقطه از ایران اسلامی در حوزه های مختلف ناشناخته مانده است.
معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور افزود: سیستان و بلوچستان سرشار از توانمندی ها، پتانسیل ها و جذابیت های فراوان است که نگاه بلند دولت و رشد سرمایه گذاری ها می تواند به توسعه آنها کمک کند.
جندقیان بیدگلی تاکید کرد: نگاه دولت به سیستان و بلوچستان ویژه خواهد بود تا ظرفیت های گردشگری و صنایع دستی، کشاورزی و تولیدی منطقه مورد بهره برداری قرار گیرند.
وی اظهار داشت: در حوزه های زیرساختی، گردشگری، عمرانی و توسعه ای، خدماتی، فرهنگی، تفریحی و آموزشی کارهای خوبی در این استان انجام شده است اما رضایت بخش نبوده و هنوز جای کار دارد.
وی گفت: در منطقه خاش و حوزه تفتان کارهای خوبی در بخش های زیرساختی و گردشگری انجام شده و امروز ما طرح هایی را در مناطق کهنوک، نارون، نرون، کوته، تمندان، کوشه، گوهرکوه و غیره مشاهده کردیم که جا دارد از همت مردم خوب و فهیم و تلاش های مسئولان در این منطقه قدردانی کنیم.
معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور اظهار داشت: برای توسعه روستاها و ماندگاری جمعیت در نقاط روستایی، کمک به اشتغالزایی و رونق گردشگری در خاش اعتباراتی را خواهیم گذاشت.
وی گفت: یک میلیارد ریال اعتبار فقط امروز برای توسعه بوستان و مجموعه اقامتی و خدماتی رفاهی تمندان در جوار تفتان سربلند اختصاص دادیم.
مدیرکل امور روستایی استانداری سیستان و بلوچستان نیز در این بازدید گفت: افزون بر هزار و 610 دهیاری در نقاط روستایی این استان فعالیت دارند.
آرش جمالزهی افزود: هدف دولت از تشکیل دهیاری ها سامان دادن به نقاط روستایی و بهره گرفتن از ظرفیت ها در این مناطق با هدف تقویت موضوعات گردشگری، تولیدی و اشتغالزایی و جلوگیری از پدیده حاشیه نشینی و کمک به ماندگاری مردم در روستاهاست.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان در سال آینده مقصد مهم گردشگری در کشور است لذا دولت تلاش دارد در کنار انجام اقدامات در حوزه های مختلف به مساله گردشگری در استان بیش از گذشته پرداخته شود.
محمداکبر چاکرزهی فرماندار خاش نیز گفت: به همت دولت افزون بر 35 میلیارد ریال در حوزه های مختلف زیرساختی، خدماتی، عمرانی، گردشگری و غیره در نقاط روستایی هزینه شده که شاهد تغییر و تحول در چهره روستاهها هستیم.
مهدی جمشیدزهی بخشدار نوک آباد خاش نیز بیان کرد: این منطقه در کنار جذابیت های تفتان و روستاهای همجوار آن از ظرفیت های برجسته ای برخوردار است.
وی افزود: توجه به مساله گردشگری و ایجاد اقامتگاهها و بومی گردی و سرمایه گذاری در مناطق هدف گردشگری می تواند به جذب و ماندگاری گردشگران کمک کند.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار