استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در جلسه اولیه که دیروز در مورد بازارچه مرزی کهک سراوان در سطح ملی برگزار شد ، موافقت اولیه برای تبدیل این بازارچه به پایانه رسمی مرزی انجام شد تا عملا این استان بتواند با پنج پایانه رسمی فعالیت های اقتصادی خود را ادامه دهد.
کد خبر: ۳۳۹۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵ 06 December 2016
به گزارش ایرنا، علی اوسط هاشمی دوشنبه شب در نشست شورای ساماندهی مبادلات مرزی سیستان و بلوچستان با گرامیداشت روز دانشجو، اظهار کرد: با ارتقای بازارچه مرزی کهک سراوان به پایانه رسمی بی نظمی های این بازارچه سرو سامان می یابد.
وی بیان کرد: پاکستانی ها برای این که در پایانه مرزی کهک سراوان حضور فعالی داشته باشند، مخالفتی ندارند.
وی ادامه داد: ارتقای این بازارچه به پایانه رسمی یک دستاورد بسیار خوبی برای سیستان و بلوچستان است و نقش بسیار موثری در زمینه توسعه و رشد اقتصادی استان دارد.
وی افزود: تمام موانعی که در مسیر پایانه ها و بازارچه ها وجود دارد در قالب یک طرح آماده شده تا اعتباری برای برطرف کردن این موانع در نظر گرفته شود.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: وقتی ما با افغانستان این قرار را در میان می گذاریم که هر کالایی که از سراسر جهان می خواهند وارد کشورشان کنند سیستان و بلوچستان را مقصد خودشان قرار دهند، بنابراین نیاز است تا زیرساخت های این کار فراهم شود.
هاشمی اظهار کرد: شبانه روزی شدن فعالیت های پایانه مرزی میلک یک ضرورت استانی است بنابراین باید اقدامات لازم برای شبانه روزی شدن فعالیت این پایانه تا اول دی ماه انجام شود.
وی ادامه داد: برای شبانه روزی کردن پایانه مرزی میلک به ایجاد زیر ساخت های لازم نیاز است به زیرساخت ها باید تا پایان آذر ماه فراهم شده باشد.
وی با اشاره به برپایی نمایشگاه در ولایت قندهار افغانستان افزود: در این نمایشگاه باید سعی شود بهترین اجناس این استان با کیفیت بسیار بالا عرضه شود تا زمینه برپایی نمایشگاه در سایر کشورها نیز فراهم شود.
وی خاطر نشان کرد: محصولاتی که قرار است در این نمایشگاه عرضه شود باید نظارت جدی روی آنها صورت گیرد تا اجناس با کیفیت به این نمایشگاه راه پیدا کنند.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: به تعاونی هایی که بتوانند در روستاها ایجاد اشتغال کنند وام صفر درصد پرداخت می شود.
هاشمی اظهار داشت: 200 میلیارد ریال برای این کار در نظر گرفته شده تا به تعاونی هایی که در روستاها بتوانند اشتغال ایجاد کنند پرداخت شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان نیز گفت: مشکلات تولید و صادرات استان احصا و در سند توسعه صادرات گنجانده شده است.
نادر میرشکار اظهار کرد: بندر چابهار یکی از نقاطی است که می تواند تراز تجاری سیستان و بلوچستان را بالا ببرد بنابراین باید به این بندر توجه بیشتری صورت گیرد.
وی افزود: یکی از مشکلات قرنطینه ای در بندر چابهار در زمینه صادرات و واردات بخش شیلات برطرف شده است.
وی بیان کرد: برای روان سازی مبادلات تجاری پایانه میلک جلسات بسیار زیادی برگزار شده تا این مشکل نیز برطرف شود.
وی خاطر نشان کرد: سیستان و بلوچستان امسال 2 نمایشگاه در کشورهای پاکستان و افغانستان برگزار می کند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: کارهای اجرایی برپایی این نمایشگاه ها در این 2 کشور انجام شده است.
میرشکار اظهار داشت: یک هیات تجاری از آلمان امسال به سیستان و بلوچستان سفر می کند و یک هیات تجاری نیز از استان به هندوستان سفر خواهد کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار