مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: نخستین کنگره شعر پیامبر مهربانی در زاهدان برگزار می شود.
کد خبر: ۳۳۹۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸ 07 December 2016
حسین مسگرانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان امروز(17آذر) در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان داشت: اولین کنگره شعر پیامبر مهربانی در قالب 5 زبان و گویش بلوچی، ترکی و عربی به صورت ملی 22 آذر در تالار امام رضا علیه السلام دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه برگزاری این کنگره دو روز است، افزود: مهمترین هدف برگزاری این کنگره، اجتماع بزرگ اصحاب فرهنگ و هنر و شاعران و توجه به زبان های مختلف با رویکرد وحدت است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تصریح کرد: در این کنگره شاعران، میزان ارادت خودشان را به نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله وسلم به نمایش می گذارند.

 

مسگرانی خاطرنشان کرد: 500 اثر به کنگره شعر پیامبر مهربانی به زبانهای بلوچی، ترکی و کردی ارسال شده که در مرحله اول در استان مورد داوری و نیز آثار فاخر در مرحله دوم توسط اساتید ملی مورد بازبینی قرار گرفت.

 

وی افزود: در مراسم اختتامیه که قرار 23 آذر در تالار امام رضا علیه السلام برگزار شود نفرات برگزیده مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: قرار کنگره شعر پیامبر مهربانی در سالهای آینده به صورت بین المللی برگزار شود.

 

مسگرانی با بیان اینکه همه دستگاه های اجرایی پای کار آمدند و تمامی امکانات خود را در طبق اخلاص گذاشته اند،گفت: با توجه به اینکه در این کنگره مهمانان زیادی را از خارج از استان داریم، مشارکت دستگاه های اجرایی برای پذیرش آنان خواهیم داشت.

 

وی افزود: به صورت جداگانه شاعرانی از کشورهای عمان، هند و تاجیکستان خواهیم داشت لذا خواهشمندم که اصحاب رسانه به نقاط قوت و ضعف این کنگره بپردازند تا با کمک شما بتوانیم سال آینده با قوت بیشتر کنگره بین اللملی شعر پیامبر مهربانی را داشته باشیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه اگر جایگاه نقد فعال شود تخریب کمتر داریم، تاکید کرد: رسانه ها اتفاقات ریز و درشت این کنگره را ببینند تا ما با بررسی کنیم و بر رفع مشکلات آن برآیم.

 

مسگرانی گفت: سعی شده در این کنگره از شاعرانی که تاکنون سفری به استان نداشته اند دعوت شود تا آنان در استان حضور پیدا کنند و وضعیت شعر و شاعران استان مورد بررسی قرار گیرد.

 

وی افزود: پیگیر آن هستیم که این کنگره در سال آینده به صورت بین اللملی برگزار کنیم؛ می توانستیم با دعوت چند شاعر از کشورهای منطقه، امسال این کنگره را با برند بین اللملی برگزار کنیم اما من این اعتقاد را ندارم که یک کنگره با دعوت چند تا شاعر از کشورها، بین اللملی کنم بلکه باید شاعران زیادی از کشورهای منطقه داشته باشیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تصریح کرد: برای دعوت از شاعران از کشورهای منطقه برای سال آینده؛ قطعا با رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی 30 کشور جهان ارتباط برقرار خواهیم کرد تا از ظرفیت آنها استفاده کنیم.

 

مسگرانی با بیان اینکه برای دائمی کردن کنگره در استان، قولهای داده شده که بخشی آن بستگی به ما دارد، گفت: صرفاً به دنبال برگزاری کنگره نیستیم بلکه کیفیت ملاک ما در این کنگره است.

 

وی از رونمایی کتاب اشعار برگزیده کنگره شعر پیامبر مهربانی در آیین اختتامیه جشنواره خبر داد و  افزود: در دومین کنگره شعر پیامبر مهربانی که قرار به صورت بین المللی برگزار شود گویش سیستانی و بلوچی جداگانه مورد ارزیابی قرار می گیرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه آیین افتتاحیه ساعت 9 صبح روز 22 آذر در تالار امام رضا علیه السلام دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار می شود، خاطرنشان کرد: آیین اختتامیه 23 آذر ساعت 17 در تالار امام رضا دانشگاه سیستان و بلو چستان برگزار خواهد شد.

 

مسگرانی گفت: همچنین برگزاری کارگاه برای شاعران از برنامه های جانبی کنگره خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار