مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: وزارت آموزش و پرورش یک ردیف بودجه 600 میلیارد تومانی برای این استان اختصاص داده است.
کد خبر: ۳۴۱۶۵۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۷ 11 December 2016


به گزارش ایرنا علیرضا نخعی در مراسم تودیع و معارفه مدیران قدیم و جدید آموزش و پرورش سراوان اظهار داشت: بیش از 200 هزار بی سواد زیر 50 سال در استان شناسایی شده اند که تا این لحظه با همت مدیران و معلمان، 130 هزار نفر از آنان یا باسواد شده اند یا سرکلاس های درس حضور دارند.
وی افزود: بهبود نرخ پوشش تحصیلی در سیستان و بلوچستان 9 درصد و در کل کشور سه درصد است که این آمار نشان از رشد سه برابری استان در مقایسه با کشور دارد.
وی افزود: هم اکنون 50 هزار نوآموز در مراکز پیش دبستانی استان سر کلاس های درس حاضر هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در ابتدای طرح شتاب بخشی سواد آموزی در استان بیش از 196 هزار کودک بازمانده از تحصیل وجود داشت که هم اکنون با همت مدیران مدارس 101 هزار کودک بازمانده از تحصیل سر کلاس های درس حاضر شدند.
وی افزود: بر اساس بررسی های صورت گرفته از سوی آموزش و پرورش با همکاری مردم، علما، ریش سفیدان و دیگر اقشار جامعه، در بیش از 100 نقطه استان می توان جشن ریشه کنی بی سوادی را برگزار کرد.
در پایان این مراسم که با حضور مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان، نماینده مردم سراوان در مجلس و شماری از مسئولان محلی برگزار شد از خدمات حسن نوروزی به عنوان مدیر سابق قدردانی و ایوب دهواری به عنوان مدیر جدید آموزش و پرورش این شهرستان معرفی شد.
سراوان در 347 کیلومتری جنوب شرق زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در همسایگی کشور پاکستان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۱
واقعا نمی دانیم جناب قسم حضرت عباس باور کنیم یا دم خروس بیرون زده را [برخی]مدیران شما در چابهار به عناوین مختلف دانش اموزان را از مدارس غیر انتفاعی چابهار برای گرفتن نصف شهریه یک طرفه از سوی اموزش پرورش از مدارس فراری می دهند و تا اعتراض می کنی هم بخشنامه جلوت می ذارن انوقت شما دم از کودکان باز مانده از تحصیل می زنید جناب جالب است همان دانش اموزان که مدرسه هستن فراری ندهید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار