کد خبر: ۳۴۲۹۴۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸ 13 December 2016
 مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار گفت: به مناسبت فرارسیدن سالروز میلاد فرخنده پیامبر مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت جشن بزرگ وحدت با همکاری صدا وسیمای مرکز سیستان و بلوچستان با پخش زنده از شبکه های هامون، شما و تهران در محل سالن همایش های بین المللی منطقه آزاد آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار 'طاهره شهرکی' اظهار داشت: در این جشن برنامه های متنوع فرهنگی و هنری با آیتم هایی از معرفی صنایع، پتانسیل ها و ظرفیت های گردشگری و جاذبه های طبیعی چابهار همراه بود که در یک برنامه ی 90 دقیقه ای به صورت زنده از شبکه های یاد شده پخش شد.
رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار در این برنامه با تبریک فراسیدن ولادت با سعادت پیامبر رحمت حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت به رسالت اجتماعی سازمان در خصوص ایجاد اشتغال برای مردم اشاره کرد و گفت: با راه اندازی صنایع سنگین از جمله پتروشیمی و فولاد تعداد زیادی از مردم بومی مشغول به کار خواهند شد.
عبدالرحیم کردی افزود: ایجاد نخستین شهرک تخصصی خرمای کشور در منطقه آزاد چابهار از دیگر صنایعی است که به طور مستقیم و غیرمستقیم افراد زیادی از آن منتفع می شوند.
وی خاطر نشان ساخت: صنعت شیلات از دیگر صنایعی است که زنجیره ی آن از صید، فرآوری و تولید می تواند باعث رونق منطقه شود که کمک به صیادان و فعالان حوزه شیلات از برنامه های حمایتی سازمان در این راستاست.
وی افزود: ایجاد کارگاه - بازار صنایع دستی ویژه بانوان در روستای تاریخی تیس به منظور توانمند سازی آنان از اهم برنامه های منطقه آزاد چابهار است. 
هومن حاج عبداللهی مجری و بازیگر سینما و تلویزیون به عنوان میهمان ویژه این مراسم با تبریک میلاد خجسته حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) و امام جعفرصادق (ع) از حضور در شهر بهاری چابهار ابراز خرسندی کرد و گفت: صفا، صمیمیت و میهمان نوازی مردم چابهار از شاخصه های این خطه از میهن اسلامی مان است که در کنار زیبایی آن باعث جذابیت سفر می شود.
اجرای موسیقی سنتی بلوچی توسط گروه موسیقی روستای گردشگری درگس از دیگر برنامه های شاد هنری این جشن بود که به این برنامه غنای فرهنگی بخشید.
شایان ذکر است این جشن با برنامه های متنوع فرهنگی و هنری تا پایان هفته وحدت در منطقه آزاد چابهار ادامه خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار