کد خبر: ۳۴۴۵۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۴ 16 December 2016
امام جمعه زابل گفت: کلنگ کارخانه لاستیک سازی کی زده شده است؟ به کجا رسید؟ آیا با زمین خوردن یک کلنگ شغل ایجاد می‌شود؟ آیا با وعده اشتغال شغل ایجاد می‌شود؟ مسؤولان مربوطه باید پاسخگو باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، حجت‌الاسلام علی‌اکبر کیخا ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلای المهدی (عج) زابل ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: امروز جمعه 26 آذر روز ایمنی حمل و نقل و رانندگان است، رانندگان ما حق دارند از نعمت امنیت در جاده‌ها برخوردار باشند و اگر به طور خاص بخواهیم صحبت کنیم امنیت جاده‌های مواصلاتی سیستان به سایر نقاط را مشاهده می‌کنیم که از ضریب امنیتی بسیار پایینی برخوردار است.

امام جمعه زابل افزود: شایسته بود مثل سایر مناطق که به اندازه سیستان ضرورت هم ندارند حداقل غگر مساوی با آنها نگاه می‌شد امروز ما آزاد راه و جاده‌های پر امنیت می‌داشتیم، اما متاسفانه از این نعمت محروم هستیم.

وی با تاکید بر اینکه ما چند سال است که این مطالبه را داشته و فریاد زدیم که چرا این طرح آزاد راه زابل ـ زاهدان اینگونه خاک می‌خورد؟ و پیشرفت چندانی ندارد؟ گفت: امروزه مشاهده می‌کنیم که خبری از افتتاح نیست و پیشرفت آنچنانی در این طرح دیده نمی‌شود، قبول داریم که مشکلات اعتباری است اما با مدیریت صحیح می‌شود بودجه‌ها را سوق دهیم به سمت اولویت‌های نیازی جامعه.

کیخا ادامه داد: انتظار داریم بخشی از درآمدهای مرزی سیستان که ماهانه 20 میلیارد تومان و سالیانه 250 میلیارد تومان است به اتمام طرح‌های زیربنایی منطقه اختصاص یابد.

وی گفت: مطلب بعدی ایجاد اشتغال برای عزیزانی است که هزینه کردند برای خرید این وسایل نقلیه سنگین به امیدی که بتوانند سهمی در حمل و نقل کالا  به مرز ایران و افعانستان داشته باشند اما مشاهده می‌کنیم که در این زمینه هم حق آنها آن طوری که باید و شاید باشد داده نشد.

وی بیان کرد: چقدر خوب می‌شود که کامیون‌دار افغانستانی آن طرف مرز بایستد و عزیزان ما به بندر و مرز ایران و عراق بروند و کالای مورد نیاز افغانستان را تا لب مرز ببرند و تحویل کامیون افغانستانی بدهند تا اینجا اشتغال ایجاد شود.

خطیب نماز جمعه زابل افزود: این چگونه است که با ورود کامیون‌های افغانستانی زیرساخت‌های جاده‌ای ما تخریب می‌شود و حتی در همین زمینه هم هزینه نمی‌شود که حداقل امنیت جاده‌ها را بالا ببرند، چقدر تصادف شد بخاطر وجود کامیون‌های افغانستانی؟ چقدر ما کشته دادیم؟ چرا اینها مورد توجه قرار نمی‌گیرد؟

کیخا ادامه داد: ما از دولت، استاندار و فرماندارانی که زحمت می‌کشند تشکر می‌کنیم، اما این مباحثی که در اولویت است و می‌تواند اشتغال‌زایی ایجاد کند، کارها زیاد انجام شده در زمینه بهداشت و درمان کارهای بزرگی انجام شد که جا دارد از وزیر بهداشت تشکر کنیم.

امام جمعه زابل گفت: وزیر بهداشت در همین بازه‌های زمانی چندین بار آمد و از نزدیک و میدانی کارهای خودشان را مطالعه کرد ، ما تشکر می‌کنیم اما صحبت ما از طرح هایی است که قول شان داده شد، آزاد راه زابل ـ زاهدان قول اتمام طرح آن چندین سال است که داده شده.

وی ادامه داد: کلنگ کارخانه لاستیک سازی کی زده شده است؟ به کجا رسید؟ آیا با زمین خوردن یک کلنگ شغل ایجاد می‌شود؟ آیا با وعده اشتغال شغل ایجاد می‌شود؟ مسؤولان مربوطه باید جواب دهند منطقه ویژه اگر مهم‌تر است چرا به منطقه ویژه رامشار توجهی نمی‌شود که در آن واحد به طور مستقیم و غیرمستقیم می‌تواند هزاران شغل ایجاد کند؛ چرا ما داشته‌یمان را باور نداریم و به آن‌ها توجه نمی‌کنیم؟

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار