توسط استاندار، امامان جمعه شیعه و سنی زاهدان صادر شد
آیت الله سلیمانی امام جمعه زاهدان و نماینده ولی فقیه در استان سیستان‌وبلوچستان، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه اهل‌سنت زاهدان و علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان در بیانیه ای مشترک ضمن دعوت همگان به وحدت، این هفته را به شیعیان و اهل سنت سیستان‌وبلوچستان تبریک گفتند.
کد خبر: ۳۴۴۵۲۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۷ 16 December 2016
بسم الله الرحمن الرحیم

«ماه فروماند از جمال محمد (ص)، سرو نباشد به اعتدال محمد(ص)؛ قدر فلک را کمال و منزلتی نیست، در نظر قدر با کمال محمد(ص)»

وحدت و برادری یکی از زیباترین واژه هاست که پیامبر رحمت حضرت محمد ( ص) با اعتصام به حبل متین الهی و در راستای استمرار رسالت دیگر انبیا و با شعار توحید برای جوامع بشری به ارمغان آورد و مهاجرین و انصار را به میثاق اخوت و عقد برادری فراخواند و بنای اتحاد و همبستگی اسلامی نهاده شد.

در عصر امروزی نیز نیاز به اتحاد و اتفاق ، از مسائل اساسی جهان اسلام و وحدت ، قوی ترین عامل توانمندی و اقتدار امت اسلام در مقابل توطئه های دشمنان و استعمارگران است. 
با تدبیر حضرت امام خمینی(ره)، بنیانگذار انقلاب اسلامی هفته ‌وحدت نامگذاری و تقویم شد تا تکرار و تقویت مکرر این اندیشه و خط مشی فکری باشد که « وحدت مسلمانان تنها راز ماندگاری اقتدار و استقلال شان و گسترش فلسفه اسلام خواهی و توحید است.

امروز، با وجود مشکلات و هجمه های سیاسی و اقتصادی که دشمنان بر ضد ایران اسلامی به وجود آورده اند ، تنها راه پیروزی و رشد و شکوفایی کشور، گام برداشتن بر طریق رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و حرکت در مسیر تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است و این مقاومت جز در سایه اتحاد، همدلی و هم افزایی به ثمر نخواهد نشست. لذا باید همراه و هم نفس در اجرای اهداف اقتصاد مقاومتی ، سیاست های دولت تدبیر و امید و شکوفایی اقتصادی و سازندگی کشور عزیزمان بکوشیم.

اینجانبان ضمن گرامیداشت میلاد با سعادت پیامبر اعظم ، حضرت محمد ( ص ) رسول صلح و بیداری ، آغاز هفته وحدت ؛ و ولادت امام جعفر صادق علیه السلام را به تمامی ایرانیان و بویژه مردمان پاک سرشت و شریف استان سیستان و بلوچستان که با همدلی و همراهی خود در راستای تقویت وحدت اسلامی نقش آفرینی می کنند، تبریک و تهنیت عرض نموده و برای امت اسلام سربلندی و تعالی مسئلت می نماییم.

 

عباسعلی سلیمانی نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان                                                          

علی اوسط هاشمی استاندار محترم سیستان و بلوچستان                                             

مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه محترم اهل سنت زاهدان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار