کد خبر: ۳۴۴۵۳۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۲ 16 December 2016
معاون هماهنگ کننده قرارگاه سازندگی کربلا با بیان اینکه در سال‌جاری حدود 55 پروژه به ارزش 40 هزار میلیارد تومان را به بهره‌برداری می‌رسانیم، گفت: به زودی جزو صادرکننده‌های بنزین خواهیم شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، ظهر امروز پیش از خطبه‌های نماز جمعه در مصلای قدس زاهدان به تشریح عملکرد قرارگاه سازندگی کربلا اظهار کرد: مهندسی سپاه و مهندسی جنگ در دوران دفاع مقدس تجارب مفیدی را ثبت کردند و ادوات و امکانات خوبی که از زمان جنگ در اختیار داشتند را پس از جنگ برای سازندگی به کار گرفتند.

وی با بیان اینکه سپاه از سال 1368 شروع به بازسازی و سازندگی کرد، گفت: سد مخزنی کرخه با تمام پیچیدگی‌ها و مشکلات دغدغه‌ای به نحو احسن با بکار گیری تمام امکانات و افکار مهندسی جوانان ایرانی به عنوان نخستین تجربه سازندگی این قرارگاه احداث شد.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه سازندگی کربلا افزود: امروز افتخار داریم اعلام کنیم در عرصه‌های نفت و گاز، نیروگاه، صنایع معدنی، دفاع و پدافند، کسب و کار، آب، برق و مخابرات، صنایع معدنی مشغول فعالیت هستیم.

این مسؤول ادامه داد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و قرارگاه خاتم‌الانبیاء با به کارگیری نیروهای جوان، نخبه و در فضای انقلابی توانسته است در تمامی عرصه‌ها مشارکت کند و در بعضی از این رشته‌ها در بین کشورهای پیش رو اول هستیم.

کشور ایران در حوزه سدسازی جزو سه کشور اول دنیا است

وی بیان کرد: تا قبل از پیروزی نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی هر سدی را که می‌خواستیم بسازیم باید از بیرون راهبرد می‌گرفتیم، حتی اجازه مستند سازی عملکردها را نداشتیم.

سردار صدرا گفت: به اذعان کشورهای ابرقدرت، کشور ایران در حوزه سدسازی جزو سه کشور اول دنیا است.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه سازندگی کربلا اضافه کرد: در عرصه آبرسانی به شهرهای کشور در کلان شهرها خط قرمز و تنش آبی را سر کرده‌ایم و در اکثر کلانشهرهای کشور مشغول آبرسانی بسیار زیادی هستیم.

این مسؤول ادامه داد: در حوزه نفت و گاز امروزه قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) و سپاه پاسداران دستاوردهای بسیار خوبی داریم و صادر کننده گاز در شاخص‌های مختلف هستیم.

به زودی ایران جزو صادرکننده‌های بنزین خواهد بود

وی افزود: در حوزه بنزین به زودی بنزین با کیفیت بالا را وارد مدار تولید می‌کنیم و به زودی ایران جزو صادرکننده‌های بنزین خواهد بود.

سردار صدرا  در ادامه تصریح کرد: در گذشته ذخیره سوخت ما در مواقع بحران برای یک ماه داشتیم اما امروز میزان ذخیره سوخت ما به بیش از 4 ماه افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در حوزه مهار آب‌های مرزی در غرب کشور نیز روان آبهایی را که به سمت زمین‌های پایین دست و کشور عراق می‌رفت،با یک طرح ضربتی کار از حوزه آذربایجان غربی، کردستان، ایلام و کرمانشاه و خوزستان به طول یک هزار و 450 کیلومتر ما میزان 50 متر مکعب در ثانیه آب را به سمت زمین‌های پایین دست رها خواهیم کرد و همزمان با سامانه اصلی سامانه‌های فرعی نیز در حال انجام است و بیش از 2 میلیون نفر شغل ایجاد خواهیم کرد و تا سال 1397 پروژه به اتمام خواهد رسید.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه سازندگی کربلا با بیان اینکه حدود 7 هزار کیلومتر خطور ریلی و جاده‌ای را در در دست ساخت داریم، گفت: در سیستان و بلوچستان انتقال آب از زابل به زاهدان را در دست انجام داریم و پیشرفت خوبی دارد.

این مسؤول ادامه داد: از 190 کیلومتر از پروژه‌های راهسازی را در این استان 106 کیلومتر را به اتمام رسانده‌ایم، کارهای سخت بتنی هم در حال انجام است و کمتر از یک و نیم سال آینده میزان کمبود آب زاهدان را تامین خواهیم کرد.

وی گفت: پروژه زیربنایی راه آهن چابهار به زاهدان و زاهدان به مشهد را در دست اجرا داریم که حدود 300 کیلومتر از این پروژه حد فاصل چابهار تا کیلومتر 300 حدود 85 درصد زیرسازی انجام شده است.

وی افزود: در راستای محرومیت زدایی نیز تعداد زیادی پروژه‌های مدرسه‌سازی، مسجد سازی، احداث خانه عالم، احداث گلخانه و غیره در این استان در دست اجرا داریم.

سردار صدرا بیان کرد: برای 1.5 میلیون نفر در زمینه‌های مختلف شغل ایجاد کرده و در سال جاری حدود 55 پروژه به ارزش 40 هزار میلیارد تومان را به بهره‌برداری می‌رسانیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار