کد خبر: ۳۴۴۶۹۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱ 17 December 2016
امام جمعه زابل در شمال سیستان و بلوچستان از سفر چهار روزه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به این استان تقدیر کرد و گفت: اقدامات بزرگی در زمینه بهداشت و درمان در استان انجام شده و بازدید میدانی وزیر بهداشت از طرح ها و بررسی وضعیت بهداشت ودرمان اقدامی پسندیده است.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام علی اکبر کیخا در خطبه های نماز جمعه این هفته زابل با اشاره به 26 آذر روز ایمنی حمل و نقل و رانندگان افزود: 
جاده های ارتباطی منطقه سیستان از ضریب امنیتی بسیار پایینی برخوردار است در حالی که رانندگان حق دارند از جاده های استاندارد برخوردار باشند.
وی بیان کرد: متاسفانه آزاد راه زابل – زاهدان تاکنون پیشرفت چندانی نداشته به طوری که باید سال ها پیش مورد بهره برداری قرار می گرفت.
وی تصریح کرد: قبول داریم که مشکلات اعتباری وجود دارد اما با مدیریت صحیح همین بودجه های موجود برای تکمیل آزاد راه زابل – زاهدان سوق داده شود چرا که اولویت و نیاز جامعه تکمیل این طرح است.
امام جمعه زابل خواستار اختصاص بخشی از درآمدهای مرزی میلک برای اتمام طرح های نیمه تمام سیستان شد و اظهارداشت: مرز میلک سالیانه 250 میلیارد تومان درآمد دارد که باید بخشی از آن برای آبادانی منطقه استفاده شود.
وی افزود: شماری از مردم منطقه برای ایجاد اشتغال اقدام به خرید وسایل نقلیه سنگین کردند تا سهمی در حمل و نقل کالا به مرز ایران و افغانستان داشته باشند اما در این زمینه حق آنها باید و شاید داده نشده است.
حجت الاسلام کیخا گفت: با ورود کامیون های افغان زیرساخت های جاده ای ما تخریب شده است در حالی که در این زمینه هزینه ای نشده است.
امام جمعه زابل خواستار تعیین تکلیف کارخانه لاستیک سازی شد و تاکید کرد: مردم می خواهند از وضعیت کارخانه لاستیک سازی که کلنگ آن چندی پیش در سیستان به زمین زده شد آگاه شوند که آیا وعده ایجاد اشتغال محقق می شود.
وی با بیان اینکه چرا ما داشته هایمان را باور نداریم گفت: منطقه ویژه اقتصادی رامشار به صورت مستقیم و غیر مستقیم هزاران شغل را ایجاد می کند چرا تاکنون به آن توجه نشده است.
حجت الاسلام کیخا از برپایی نشست با فعالان سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اصحاب رسانه و اساتید حوزه و دانشگاه به زودی خبرداد و اظهارداشت: در این نشست مطالبات مردم از رئیس جمهوری، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و استاندار سیستان وبلوچستان مطرح خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار