نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: دشمنان اسلام از رشد سیاسی و بصیرت افزایی مسلمانان در هراسند و تمام تلاش خود را معطوف به از بین بردن این 2 خصیصه مهم کرده اند.
کد خبر: ۳۴۵۹۴۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۲ 19 December 2016


به گزارش ایرنا، آیت الله عباسعلی سلیمانی روز دوشنبه در گردهمایی سالانه امیران، اعضای شورا و کارکنان جماعت تبلیغ سیستان و بلوچستان که در سرسرای نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان در زاهدان برگزار شد، اظهار داشت: بصیرت افزایی در زمینه شناخت دشمنان جزو ضروریات است زیرا آنان با لباس دوست نیز ظاهر می شوند.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان افزود: در عصر کنونی با وجود هجمه های فراوان استکبار جهانی، مسلمانان بیش از گذشته نیازمند رشد سیاسی و بصیرت افزایی هستند.
عضو خبرگان رهبری بیان کرد: مهمترین وظیفه مسلمان، ابتدا شناخت دشمن و سپس بستن راه های نفوذ آن در میان امت اسلامی است.
امام جمعه زاهدان همچنین مهمترین وظیفه جماعت تبلیغ را شناخت دشمن و معرفی آن به همه افراد جامعه ذکر کرد.
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان نیز در این همایش گفت: از آنجایی که بی ‌قانونی در جامعه مصداق هرج و مرج و آشوب است همه باید به قانون جمهوری اسلامی که نشات گرفته از احکام الهی است احترام بگذارند.
حجت ‌الاسلام‌ ابراهیم حمیدی اظهار داشت: تبعیت از قانون از جمله معروفاتی است که باید مورد احترام قرار گیرد و نباید نسبت به آن بی تفاوت بود.
وی ادامه داد: تمکین به قانون حتی اگر به ضرر فرد هم تمام شود باید به آن احترام گذاشت زیرا این مهم مانع از هرج و مرج در جامعه می شود.
وی بر شناخت دقیق از قانون تاکید کرد و خاطر نشان کرد: بی اطلاعی از قانون موجب بخشودگی مجرم نمی شود بنابراین همه از جمله جماعت تبلیغ وظیفه دارند قانون را برای آحاد مردم جامعه تبیین کنند.
وی با اشاره به لزوم انجام امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بیان کرد: نباید گذاشت این 2 فریضه الهی به فراموشی سپرده شود و تذکر لسانی همیشه باید مورد توجه قرار گیرد.
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: همه وظیفه دارند با علم و دانش منکرات و معروفات جامعه خود را بشناسند و به خوبی به آن عمل کنند.
حمیدی با اشاره به اینکه اصل نظام مقدس جمهوری اسلامی یک معروف مهم است اظهار داشت: در جامعه امروز و در مقابل توطئه‌های دشمنان لازم است هم خودمان بصیرت داشته باشیم و هم آگاهی مردم را نسبت به دشمن افزایش دهیم.
وی بیان کرد: نظام جمهوری اسلامی متعلق به مردم ایران با هر قوم و مذهب است و حفظ این نظام یک وظیفه شرعی است.
وی دشمن ‌شناسی را از دیگر معروفات مهم ذکر کرد و گفت: شناساندن دشمن به مردم از ضروریات است زیرا ممکن است بدخواهان نظام جمهوری اسلامی در لباس دوست به عوام فریبی بپردازند.
وی با اشاره به منکرات جامعه بیان کرد: مهمترین منکر جامعه ما امروز مواد مخدر است که کانون گرم بسیاری از خانواده‌ها را از هم پاشیده و لازم است در این زمینه بیش از پیش مردم را نهی کنیم.
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: طبق فتوای علمای تشیع و تسنن خرید و فروش مواد مخدر حرام است و به دست آوردن پول از این طریق نیز حلال نیست.
3213** 6081 خبرنگار: اکبر نوری **انتشار دهنده: حیدر سرایانی
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار