کد خبر: ۳۴۷۸۳۶
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۷ 23 December 2016
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان با ارسال پیامی درگذشت استاد علی محمد بلوچ نوازنده موسیقی بلوچ براثر عارضه قلبی را به خانواده وی و جامعه فرهنگ و هنر تسلیت گفت و با آنان ابراز همدردی کرد.

به گزارش ایرنا حسین مسگرانی در این پیام که نسخه ای از آن روز جمعه به ایرنا نمابر شده است اعلام کرد: استاد علی محمد بلوچ به تمام ظرایف موسیقی بلوچستان اشراف و تسلط داشت.
در این پیام آمده است: استاد علی محمد بلوچ در زمان حیاتش با حضور در جشنواره ها و فستیوال های مختلف هنری در داخل و خارج از کشور برای معرفی موسیقی بلوچی و ساز سروز« قیچک» خدمات شایانی انجام داده و به اقرار اساتید و صاحب نظران برجسته موسیقی نواحی کشور، ایشان در ردیف بزرگترین نوازنده های سازهای آرشه ای جهان قرار داشت.
همراهی وی با هنرمندان برجسته دیگری از جمله ملا کمالان هوت از دیگر مواردیست که به شهرت ایشان افزوده است. 
این پیام می افزاید: استاد علی محمد بلوچ هنرمندی متعهد و با اخلاق بود که دینداری و مهربانی اش زبان زد عام و خاص بود.
در ادامه این پیام آمده است: اجرای سحرآمیز و زیبای این استاد گرمابخش برنامه ها و مراسم مختلف بود که آخرین اجرای وی درنخستین کنگره ملی شعر پیامبر مهربانی بود که در مورخ ٢٢ و ٢٣ آذر امسال همزمان با هفته وحدت در زاهدان برگزار شد.
استاد علی محمد بلوچ از سرمایه های بزرگ و جبران ناپذیر موسیقی بلوچستان بود که تاریخ موسیقی نواحی کشور و تمام علاقه مندان به موسیقی بلوچی هرگز آن را فراموش نخواهند کرد. 
در پایان این پیام آمده است: درگذشت این استاد و عزیز از دست رفته را خدمت خانواده محترم، دوستان و همراهان و مردم سیستان و بلوچستان تسلیت عرض می کنم و برای آن مرحوم از بارگاه خداوند رحمان علو درجات را خواستارم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار