تابناک: نخستین نمایشگاه تخصصی گل و گلاب کاشان با حضور هیات پارلمانی ایرلند جنوبی در خانه تاریخی بروجردی های کاشان گشایش یافت.
کد خبر: ۳۴۸۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۱ 13 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا فرماندار کاشان روز چهارشنبه در آیین گشایش این نمایشگاه اظهار داشت: شهرستان کاشان اولین و بهترین تولید کننده گلاب ناب کشور است که محصولات آن به بیش از 90 کشور خارجی صادر می شود.

ابوالفضل صدرائیه افزود: آیین گلابگیری یک فرهنگ و میراث معنوی خاص مردم منطقه کاشان است که تولید آن در عرصه های داخلی و خارجی اهمیت اقتصادی فراوانی برای کشور ایجاد کرده است.

وی با اشاره به سیاست های دولت تدبیر و امید درعرصه های خارجی گفت: تعاملات و روابط دیپلماتیک دولت دکتر روحانی باعث شده تا در سالجاری سفیران و مقامات زیادی در ایام گلابگیری از منطقه کاشان دیدن کنند.

صدرائیه همچنین از آمادگی کاشان برای گسترش روابط علمی، فرهنگی و اقتصادی با کشورهای خارجی خبر داد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان نیز در این آیین گفت: این شهرستان بعنوان قطب تولید فرش های دستباف و ماشینی و صنعت گل و گلاب در کشور توانمندی های زیادی در ارزآوری کشور فراهم آورده است.

محمد جعفری توجه به خوشه های صنعتی را از روش های توسعه تولید در کشور دانست و افزود: این اقدام براساس الگوهای بین المللی در ایران انجام شده و با این روش رشد و توسعه خوشه های صنعتی برتر را شناسایی و اولویت بندی می کنیم.

نخستین نمایشگاه تخصصی گل و گلاب با شرکت 14 غرفه تا پایان خردادماه در خانه تاریخی بروجردی های کاشان دایر است.

شهرستان کاشان با یکهزار و 700 هکتار سطح زیر کشت گل محمدی و تولید سالانه هفت هزار تن گل در گلستان های بخش های قمصر، برزک، نیاسر، جوشقان و کامو، بخش مرکزی و روستاهای شهرستان بعنوان مهمترین مرکز تولید گل محمدی و گلاب در کشور مطرح است.

این شهرستان دارای 25 کارخانه صنعتی و یکهزار و 500 کارگاه سنتی و بیش از سه هزار و 500 دیگ است که در حال تولید گلاب، عرقیات گیاهی، اسانس و عطر گل محمدی بوده و زمینه اشتغال 10 هزار بهره بردار را فراهم آورده است که در زمان کاشت، داشت و برداشت این آمار به 22 هزار نفر افزایش می یابد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار