مدیر شبکه بهداشت ودرمان شهرستان چابهار در جنوب سیستان وبلوچستان گفت: 10 دستگاه آمبولانس جدید با اعتبار 30 میلیارد ریال برای خدمات رسانی مطلوب و رسیدگی به مجروحان به اورژانس این شهرستان افزوده شد.
کد خبر: ۳۴۸۷۶۰
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳ 25 December 2016


ابراهیم جنگی زهی اظهار داشت: در مدت سه سال اخیر توجه ویژه ای به بهداشت ودرمان چابهار صورت گرفته است و بسیاری از مشکلات گذشته در حال مرتفع شدن است.
وی افزود: در سفر دی سال گذشته(1394) دکتر هاشمی وزیر بهداشت و درمان به چابهار علاوه بر آغاز عملیات اجرایی طرح های عمرانی بهداشتی، راه اندازی اورژانس هوایی چابهار به تصویب رسید که روز گذشته با حضور دکتر حریرچی معاون وزیر بهداشت و هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان مورد بهره برداری قرار گرفت.
وی بیان کرد: مرکز خدمات جامع سلامت روستایی کمب از دیگر پروژه های بهداشتی ایجاد شده برای حل مشکلات بهداشتی درمانی حاشیه شهر چابهار است که با حضور دکتر حریرچی معاون وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به بهره برداری رسید.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان نیز گفت: قبل از طرح تحول نظام سلامت تنها پنج اورژانس هوایی در کشور وجود داشت که به همت دولت تدبیر و امید این رقم امروز به 25 اورژانس هوایی رسیده است.
دکتر محمودرضا میری افزود: قرار است 22 دستگاه آمبولانس جدید تحویل استان سیستان و بلوچستان شود که 10 دستگاه آن امروز به چرخه خدمت رسانی به مردم شریف استان اضافه شد.
وی بیان کرد: 12 دستگاه آمبولانس باقیمانده نیز  تا 22 بهمن ماه تحویل استان می شود تا رسیدگی به مجروحان با سرعت بیشتر و مناسب تری صورت گیرد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: از مجموع 173 دستگاه آمبولانس در کل استان 96 دستگاه مربوط به دانشگاه علوم پزشکی زاهدان است که 10 دستگاه آن به شهرستان چابهار اختصاص پیدا کرده است.
دکتر میری بیان کرد: نخستین پایگاه اورژانس هوایی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان پس از آغاز طرح تحول نظام سلامت در کشور در مرداد 93 در شهر زاهدان مورد بهره برداری قرار گرفت.
وی ادامه داد: از ابتدای افتتاح پایگاه اورژانس هوایی زاهدان تاکنون 284 سورتی پرواز برای جابجایی مصدومان انجام و 112 مادر باردار در مدت زمانی کمتر از حد استاندارد به مراکز درمانی منتقل شده اند.
وی با اشاره به فاصله حاشیه شهر و روستاهای اطراف با مراکز درمانی چابهار ابراز امیدواری کرد با بهره برداری از اورژانس هوایی چابهار کمکهای به موقع و موثرتری در راستای تامین سلامت مردم منطقه و حاشیه نشینان انجام شود.
3043**6081 خبرنگار: رستم کریمی نژاد ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار