کد خبر: ۳۵۰۹۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲ 29 December 2016

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: آموزش و پرورش در سیستان و بلوچستان 300 مدرسه دایر کرده که آمارشان زیر پنج نفر است اما هدف ما پوشش تحصیلی دانش آموزان است.

به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، علیرضا نخعی در دیدار فرهنگیان با دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش در زاهدان، اظهار کرد: مهمترین مشکل آموزش و پرورش این استان کمبود نیروی انسانی به ویژه در رشته‌های علوم پایه است.

مدیرکل آموزش و پرورش و بلوچستان در ادامه با بیان اینکه این استان بیشترین نسبت دانش آموز به جمعیت را دارد و هفت درصد در این زمینه نسبت به کشور بیشتر داریم گفت: شاخص‌های آموزشی ما در کشور در قعر جدول استان‌ها است.

نخعی در ادامه اظهار کرد: شرایط این استان به نسبت سایر استان‌ها خاص است و دوری ما از مرکز، دو زبانه بودن، پهناورترین استان بودن، کثرت مراکز جمعیتی کم جمعیت، در شاخص‌های آموزشی خود را نشان داده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همچنین به آمار بی سوادان استان نیز اشاره کرد و افزود: برای جذب بازماندگان از تحصیل اقدامات زیادی انجام شده است اما همچنان مشکلات آموزشی فراوان است.

نخعی خاطرنشان کرد: 130 هزار نفر از جمعیت بیسواد استان را طی سه سال اخیر سر کلاس درس نشانده ایم و بیش از 300 نقطه این استان آماده برگزاری جشن ریشه کنی بیسوادی هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با بیان اینکه نزدیک به 50 هزار نوآموز پیش دبستانی تحت پوشش قرار گرفته اند و در این شاخص به کشور رسیده ایم گفت: صد هزار کودک بازمانده از تحصیل را سر کلاس درس نشانده ایم و این کار همچنان استمرار دارد.

وی اشاره به اینکه علت بیش از 70 درصد بازماندگان از تحصیل آموزش و پرورش نبوده و شرایط خانوادگی آنها بوده گفت: ما خودمان را با آنها وفق داده ایم تا آنها از کلاس درس دور نمانند.

وی گفت: هزار و 800 کلاس طی سه سال اخیر در سیستان و بلوچستان احداث شده است که جای قدردانی از همکاری خیرین مدرسه ساز دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار