دادستان عمومی و انقلاب زاهدان از رفع تصرف 72 هکتار از اراضی ملی و دولتی در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۳۵۳۰۰۱
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۶ 01 January 2017


به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حجت‌الاسلام علی موحدی‌راد پیش از امروز در جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی سیستان و بلوچستان در دادگستری کل این استان اظهار کرد: قسمت اعظمی از درآمد شهرداری‌ها از طریق صدور پروانه، پرداخت عوارض و غیره است و امروز بودجه شهرداری تنها کفاف جمع‌آوری زباله‌ها از سطح شهر را می‌دهد و نمی‌تواند مخارج دیگر خود را تأمین کند.

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان افزود: باید با افرادی که بدون پرداخت هیچ‌گونه هزینه‌ای اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز برخورد شود، چراکه ساخت و ساز اگر بدون نظارت باشد استحکام بنا ندارد و با کوچک‌ترین زمین لرزه‌ای شاهد حوادث ناگواری خواهیم بود.

این مسؤول ادامه داد: از طرفی افرادی که از قانون تخطی می‌کنند و اقدام به ساخت ساز در اراضی بدون رعایت ضوابط شهرسازی می‌کنند حق مردم را ضایع می‌کنند و در واقع دیگر مکانی برای ایجاد فضای آموزشی، مدرسه و مسجد باقی نمی‌ماند.

وی گفت: از زمان خدمت بنده تاکنون نزدیک 72 هکتار از اراضی که در حاشیه شهر زاهدان بوده با همکاری خوب دستگاه‌های متولی، مانند فرمانداری، شهرداری، نیروی انتظامی، راه و شهرسازی، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و غیره رفع تصرف شده است.

موحدی‌راد با اشاره به اینکه مردم شهر زاهدان از معضلات اجتماعی مناطق حاشیه‌نشین گلایه‌مند هستند، گفت: به دنبال این هستیم معضلات نقاط حاشیه‌نشین را حل کنیم.

وی بیان کرد: در جنوب استان نیز 420 هکتار توسط اداره راه و شهرسازی جنوب استان رفع تصرف و همچنین 11 هکتار توسط اداره راه و شهرسازی شمال استان رفع تصرف و از تصرف 150 هکتار زمین هم جلوگیری شده است.

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان گفت: در خصوص  حفاظت از اراضی منابع طبیعی نیز از ابتدای امسال نیز تاکنون 2 هزار و 729 هکتار توسط اداره کل منابع طبیعی رفع تصرف داشته‌ایم که یک هزار و 475 هکتار آن در سه ماهه سوم سال رفع تصرف شده است.

انتهای پیام/3139/ی30/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار