مدیرکل اداره راه و شهرسازی فارس با توجه به گسترش خطوط ریلی در این استان اعلام‌کرد: فارس در آینده‌ای نزدیک به چهارراه حمل و نقل ریلی جنوب کشور تبدیل خواهد شد.
کد خبر: ۳۵۹۲۴
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۲ 17 May 2015
هوشنگ عشایری گفت: استان فارس به دلیل شرایط مکانی، جغرافیایی، صنعتی، معدنی، پزشکی، علمی و جذابیت‌های گردشگری از اهمیت زیادی در حوزه حمل و نقل و شهرسازی در کل کشور برخوردار است.

وی اضافه کرد: به همین دلیل تلاش می‌کنیم در آینده‌ای نزدیک فارس به چهارراه حمل و نقل ریلی جنوب کشور تبدیل شود.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس در ادامه افزود: اجرای طرح راه‌آهن شیراز - بوشهر، تکمیل خط ریلی شیراز- گل گهر و احداث راه‌آهن شیراز - اهواز از جمله اقداماتی است که امکان محقق شدن این هدف را فراهم کرده و این منطقه را به هاب‌جنوبی کشور و در نهایت منطقه آزاد تجاری تبدیل می‌کند.

وی همچنین توسعه فرودگاه بین‌المللی شیراز در ساخت ۲۵ هزار متر مربع سالن بین‌المللی،۲۲ هزار متر مربع سالن داخلی، باندها و پارکینگ را از برنامه‌های سال جاری عنوان کرد.

عشایری همچنین در خصوص توسعه و بهسازی راه‌ها اعلام کرد: امید است با ساخت سالانه ۱۶۰ کیلومتر بزرگراه هرچه زودتر پروژه پنج توسعه با احداث در کل 1600 کیلومتر بزرگراه و آزادراه به پایان رسیده و با توجه به میزان قیر تأمین شده از سوی وزارت راه و شهرسازی نیز امسال ۳۰۰ کیلومتر راه روستایی در استان روکش آسفالت شود.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس درباره پروژه‌های مسکن مهر استان، گفت: تلاش اداره بر این است که تا پایان سال ۹۴ همه واحدهای این پروژه به پایان رسیده و پس از تکمیل خدمات رفاهی، به مالکان تحویل داده شود.

عشایری همچنین رسیدگی به مسئله بافت فرسوده، ساخت ۳۰ هزار مسکن در این مناطق و افزایش ایمنی راه‌ها را از دیگر اهداف این اداره کل در سال جاری بیان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار