رئیس سازمان بهزیستی گفت: در برنامه ششم توسعه شاخص‌های کمی و کیفی برای کاهش طلاق و کودکان کار و خیابانی، افزایش پوشش سالمندان، افزایش مراقبت از بیماران روانی مزمن و کاهش آسیب‌های اجتماعی در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۳۶۳۲۰۷
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۴ 19 January 2017

انوشیروان محسنی بندپی در نشست خبری با اصحاب رسانه در زاهدان با اشاره زاهدان اظهار کرد: همجواری سیستان و بلوچستان با مراکز عمده تولید مواد مخدر تهدید جدی در زمینه اعتیاد است و باید برای کنترل اعتیاد در این منطقه راهکارهای علمی و تخصصی اتخاذ شود.

وی گفت: برای نخستین‌بار در کشور دو مرکز ترک اعتیاد ویژه کودکان در این استان راه‌اندازی شده و شاهد بازپروری تعدادی از کودکان این مراکز هستیم.

رئیس سازمان بهزیستی نگهداری از کودکان کار خیابانی، توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، افزایش گروه‌های همیار، راه‌اندازی بنیاد فرزانگان برای سالمندان، گسترش اقدامات پیشگیرانه در بحث ضعف شنوایی و تنبلی چشم، راه‌اندازی مراکز مشاوره ژنتیک و مشاوره اعتیاد و فراهم کردن امکانات لجستیک از جمله اولویت‌های سازمان بهزیستی در سیستان و بلوچستان است.

این مسؤول ادامه داد: تلاش می‌کنیم کودکان کار خیابانی را به چرخه تحصیل، پذیرش و مراقبت، حرفه‌آموزی بازگردانیم و در صورت لزوم حمایت از خانواده آنها به صورت ویژه در دستور کار بهزیستی است.

محسنی بندپی گفت: به‌زودی در 5 شهر سیستان و بلوچستان اورژانس اجتماعی راه‌اندازی می‌شود.

وی تاکید کرد: در برنامه ششم توسعه شاخص‌های کمی و کیفی برای کاهش طلاق و کودکان کار و خیابانی، افزایش پوشش سالمندان، افزایش مراقبت از بیماران روانی مزمن و کاهش آسیب‌های اجتماعی در نظر گرفته شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار