باران این رحمت الهی به واسطه حجم زیاد و برخی مواقع غفلت مسولین شهری و راهداری در ایجاد سیستم مناسب جمع آوری آبهای سطحی و کنترل سیلاب، حال زندگی برخی هم استانی های عزیز را چنان مختل کرده که چشم به آسمان دارند تا نبارد. خدا را شکر بابت رحمتش ولی چرا دو روز باران و اینهمه غافلگیری؟
کد خبر: ۳۶۶۰۱۰
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۲ 24 January 2017
به گزارش تابناک سیستان‌وبلوچستان مدارس شیفت صبح خاش به علت بارندگی شدید دیشب که تا صبح ادامه داشت امروز تعطیل است.
بسیاری ازمعابر خاش دچارآبگرفتی می باشند.
از طرف دیگر اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان در اطلاعیه ای اعلام کرد: محورهای چاهان به زرآباد, نیکشهر به بنت و بزمان به دلگان به دلیل طغیان رودخانه های محلی از ساعت 6:30 دقیقه صبح امروز مسدود شده است.
كانال خبرگزاري صداوسيما سيستان وبلوچستان:
8 محور فرعی و روستایی در جنوب سیستان و بلوچستان مسدود شد.
همچنین روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان اعلام کرد: از شب گذشته به دلیل بارندگی و طغیان رودخانه‌های محلی، هشت محور فرعی و روستایی در جنوب استان مسدود شده است.
محورهای روستایی چاهان - زرآباد و کاروان – زرآباد و همچنين دلگان- ذهكلوت از شب گذشته دلیل بارندگی‌های شدید مسدود شد.
همچنین محورهای فرعی نیکشهر - بنت، فنوج رمشک، فنوج- اسپکه و بزمان - دلگان و دلگان ایرانشهر  مسدود اعلام شد.
این گزارش می افزاید بیش از 30 واحد مسکونی در مناطق جنوبی سیستان و بلوچستان دچار آبگرفتگی و خسارت شده است.
 مدیرکل مدیریت بحران استان گفت: بر اثر بارندگی های چند روزاخیر 20 واحد مسکونی در حاشیه شهر و مناطق روستایی ایرانشهر، 15 واحد مسکونی در شهرستان فنوج و تعدادی خانه مسکونی هم در روستاهای شهرستان دلگان دچار آبگرفتگی شده اند.
 اربابی افزود: به برخی از مزارع کشاورزی، زیرساخت ها و راه های مواصلاتی هم در مناطق جنوبی استان خسارت وارد شده است. 
وی گفت: در حال حاضر راه های مواصلاتی چابهار- زرآباد ، نیکشهر- بنت ، زرآباد- جاسک ، بزمان- دلگان ، فنوج- اسپکه ، دلگان- ایرانشهر، زهکلوت- دلگان ، خیرآباد- ایرانشهر و ایرانشهر- جلگه چاه هاشم مسدود است. 
از طرفی اعلام شده سامانه بارشی که چند روزی است در نقاط مختلف سیستان و بلوچستان بخصوص جنوب استان موجب بارندگی های خوب شده،همچنان فعال است.
کارشناس هواشناسی استان گفت:این سامانه از بعدازظهر امروز در جنوب استان تقویت خواهد شد و تا صبح چهارشنبه تداوم دارد.
ملاشاهی افزود: این سامانه در جنوب،جنوب شرق و سواحل همراه با رگبارهای سنگین باران ، رعدو برق و تند باد با احتمال بارش تگرگ است.
وی با بیان این که از اواخر امشب تا روز چهارشنبه شرایط برای بارش برف در نواحی سردسیر و مرکزی استان فراهم است،گفت:در این مدت دمای هوا در کل نقاط استان کاهش می یابد. 
کارشناس هواشناسی استان همچنین گفت:میزان بارندگی های 24 ساعت گذشته درخاش 40 میلی متر، ایرانشهر 27 میلی متر،دلگان 16 میلی متر، فنوج 15 میلی متر، نیکشهر 9 میلی متر ، میرجاوه 4 میلی متر،نصرت آباد 4 میلیمتر، ، سراوان 4 میلی متر،راسک 2 میلی متر، زابل یک میلی مترو در زاهدان یک و دو دهم میلی متر بوده است.
همچنین در خبرها آمده است بارانزهی رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای مهرستان گفت: براثر طغیان رودخانه ماشکیدمحورهای مهرستان به ایرانشهرومهرستان به سربازتااطلاع ثانوی مسدودمی باشند.
حال کارشناس هواشناسی استان نیز اعلام نموده امروز در ارتفاعات غربی استان مانند بزمان گزارش برف داشتیم، پیش بینی می شود از اواخر امشب در نصرت آباد، زاهدان، خاش، میرجاوه و ارتفاعات شمالی سراوان بارش به صورت برف خواهد بود.امروز حجم بارش ها سبب شد تا مدارش قصرقند تعطیل شو و بنا بر اعلام ستاد بحران شهرستان قصرقند  درپی  تداوم بارش باران در این شهرستان مدارس کلیه مقاطع  تحصیلی امروز سه شنبه پنجم بهمن ماه تعطیل اعلام شد.
همینطور ستاد حوادث غیر مترقبه شهرستان ایرانشهر اعلام کرد با توجه به استمرار بارندگی و آبگرفتی معابر و احتمال بروز حوادث، مدارس امروز سه شنبه 5 بهمن ماه 95  صرفا"در نوبت صبح" تعطیل می باشد. بدیهی است در صورت ادامه بارندگی در خصوص فعالیت مدارس شیفت عصر تصمیم گیری خواهد شد.
حال باید به سراغ مسولین شهرداری ها، راهداری ها و سایر عزیزان رفت و ضمن عرض تشکر برای زحمات زیادی که می کشند و نیز پذیرش غیرمعمول بودن برخی بارش ها گفت آیا به اندازه روحانیتی که این مدت نماز باران خواندند شما به بارش باران امید داشتید و یا خیر، به خشکسالی ایمان داشتید و اصلا منتظر باران نبودید.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
یاور نایینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
کو گوش شنوایی که بشنود جناب تابناک محترم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار