کد خبر: ۳۶۶۰۳۱
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۸ 24 January 2017
 رئیس شورای اسلامی شهر زرآباد کنارک در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: 20 خانوار گرفتار در سیلاب روستای بقالو بخش زرآباد این شهرستان با تلاش نیروهای شهرداری به وسیله لودر نجات پیدا کردند.

خیر محمد نهنگی گفت: همچنین یک دستگاه خودروی عبوری با 2 سرنشین که گرفتار سیلاب شده بود به وسیله لودر شهرداری از سیلاب نجات پیدا کرده و عبور داده شد.
وی افزود: با توجه به اینکه سیلاب از طرف نیکشهر به این روستا در حال نزدیک شدن است پیش بینی می شود وضعیت این منطقه را بحرانی تر کند.
وی افزود: متاسفانه پایگاه هلال احمر شهر زرآباد تجهیزات کافی برای امداد رسانی به چنین بحرانی را ندارد.
وی بیان کرد: با وجود همه مشکلات خوشبختانه تمام روستا خالی از سکنه شده و برای اهالی این روستا امکانات مختلف در روستای همجوار از جمله مدرسه و اسکان پیش بینی شده است.
فرماندار کنارک پیش از این به خبرنگار ایرنا گفته بود: روستای بقالو در بخش زرآباد این شهرستان امروز/دوشنبه/ به دلیل خطرات احتمالی ناشی از سیلاب تخلیه شد.
بیژن بختیار با بیان اینکه این روستا در مسیر سیلاب قرار دارد، بیان کرد: امروز به دلیل شدت بارش ها و جلوگیری از خطرات احتمالی 20 خانوار این روستا با جمعیتی حدود 150 نفر با کمک نیروهای امدادی تمام دستگاهها به روستای همجوار منتقل شدند.
وی افزود: با وجود همه مشکلات خوشبختانه این جابجایی بدون تلفات انسانی صورت گرفت و برای اهالی این روستا امکانات مختلف در روستای همجوار از جمله مدرسه و اسکان پیش بینی شده است.
بندر کنارک در 45 کیلومتری غرب شهر چابهار واقع شده است و تا زاهدان مرکز سیستان وبلوچستان 630 کیلومتر فاصله دارد.
بارندگی چند روز اخیر در جنوب استان سیستان و بلوچستان سبب طغیان رودخانه های فصلی و جاری شدن سیلاب در برخی مناطق شده و خساراتی نیز به زیرساخت ها به ویژه راه های روستایی، شبکه های آب و برق و زمین های کشاورزی وارد کرده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار