کد خبر: ۳۷۳۱۲۸
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۲ 06 February 2017

مدیرکل دفتر ارتقا سلامت معاونت پرستاری وزارت بهداشت گفت: 800 تخت بیمارستانی در آینده در سیستان و بلوچستان فعال می شوند و این در حالی است که حداقل به هزار پرستار نیاز داریم.

به گزارش ایسنا احمد نجاتیان در مراسم گرامیداشت روز پرستار و تجلیل از پرستاران نمونه در زاهدان بیان کرد: شغل پرستاری وظیفه‌ای مقدس و خطیر است که مستقیم با سلامت جامعه ارتباط دارد.

وی در ادامه اظهار کرد: حرفه پرستاری یکی از سخت‌ترین مشاغل به لحاظ فشار روحی و جسمی است.

نجاتیان همچنین در خصوص فعالیت پرستاران در بیمارستانها و مراکز درمانی گفت: کیفیت مراقبت‌ها و افزایش رضایتمندی مردم یکی از اولویت‌ها در عرصه شغل پرستاری باید باشد.

وی افزود: در زمینه محیط ارائه خدمات مسؤولان مربوطه ملزم هستند سازو کارهای لازم را در محیط کار فراهم کنند، در زمینه پرستاران که آیا شرایط لازم را برای این کار دارند، باید صلاحیت علمی تعیین شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر هیچ آمار دقیقی نداریم که چه تعداد از پرستاران فعال، چه تعداد بیکار، چه تعداد در بخش دولتی و چه تعداد در بخش خصوصی یا سایر بخش‌های نظام سلامت فعالیت می‌کنند.

نجاتیان بیان کرد: باید راه های کوتاه مدت و بلند مدت را به ویژه در زاهدان برای تامین پرستار مورد نیاز استان را فراهم کنیم.

همچنین دکتر میری رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز در این مراسم گفت: کمبود پرستار در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به وضوح مشهود است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: برای برطرف کردن این مشکل با همکاری دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و وزارت بهداشت بسته‌ای در حال تدوین است که پس از تصویب، اجرائی می‌شود.

میری گفت: در این بسته پیشنهاداتی از جمله اختصاص سهمیه کارشناسی ارشد به پرستاران علاقه‌مند خدمت در برخی شهرهای استان، افزایش سطح حقوق و دستمزد این افراد، برگزاری دوره آموزشی برای کمک بهیاران برای خدمت به‌عنوان کمک پرستار، استفاده از دانشجویان سال آخر پرستاری قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار