ششمین همایش ملی مقررات ملی ساختمان ششم و هفتم اسفند ماه در شیراز برگزار می شود.
کد خبر: ۳۷۳۵
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۲:۳۹ 09 February 2015

به گزارش خبرنگار مهر، مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس صبح یکشنبه در نشست خبری همایش ملی ساختمان، گفت: با توجه به سابقه و خدمات مناسب استان فارس در مباحث مربوط به مهندسی ساختمان، دبیرخانه دائمی مقررات ملی ساختمان به شیراز داده شد.

هوشنگ عشایری ادامه داد: این دبیرخانه به طور موقت چند سال پیش در شیراز قرار داشت و حتی دو دوره همایش ملی مقررات ساختمان نیز در این کلان شهر برگزار شد اما امروز این دبیرخانه به طور دائم به شیراز داده شد.

وی تصریح کرد: با واگذاری این دبیرخانه قرار بر این شد که در تاریخ ششم و هفتم اسفند ماه ششمین همایش ملی مقررات ساختمان در شیراز برگزار شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس با بیان اینکه بیش از دو هزار نفر در این همایش شرکت خواهند کرد، گفت: فراخوان از تاریخ ۱۵ دی ماه تا ۲۰ بهمن ماه است و بیش بینی ما نیز حضور بیش از دو هزار و ۳۰۰ نفر در این همایش دو روزه است.

عشایری با اشاره به محور های همایش نیز افزود: نگهداری و صنعت ساختمان، نگهداری و فرهنگ بهره برداری، نگهداری و رویکرد های بهینه سازی ساختمان، نگهداری و مراقبت از ساختمان از منظر حقوقی، اثر طراحی معماری و شهرسازی بر مقوله نگهداری و مراقبت ساختمانها، آسیب شناسی مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان، مباحث عمومی و ... از جمله محورهای این همایش است.

وی ادامه داد: این همایش اهداف مختلفی را نیز پیگیری می کند که شامل افزایش عمر مفید و ارتقای کیفیت بهره دهی ساختمانها، کمک به تغییر رویکرد طراحان و سازندگان ساختمان به موضوع مراقبت و نگهداری از ساختمان، جلب مشارکت مراکز علمی و پژوهشی، متخصصان مرتبط با صنعت ساختمان، ایجاد ارتباط گسترده تر بین پژوهشگران و دست و اندرکاران صنعت، آسیب شناسی موانع اجرایی برای تحقق مراقبت و نگهداری بهینه از ساختمانها و... از جمله اهداف همایش است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس تاکید کرد: آنچه که برای در اولویت قرار دارد استخراج یک دستور العمل در بحث قانون ۲۲ ساختمان از این همایش است که به نام شیراز ثبت شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار