کد خبر: ۳۷۴۹۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳ 09 February 2017

رئیس‌کل دادگستری سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه یکی از علل افزایش جرائم خلل آگاهی‌ها در بین مردم است، گفت: در این رابطه کلاهبرداران از ضعف حقوقی مردم سوءاستفاده می‌کنند و ما را با هزاران نفر انسان مال باخته رو به رو می‌کنند.

به گزارش ایسنا حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در مجمع استانی بسیج حقوقدانان بیان کرد: از جمله آسیب‌ها و تهدیداتی که امروزه جامعه ما با آن رو به رو شده، عدم آگاهی مردم از مسائل حقوقی و قضایی است.

حمیدی گفت: امروزه فضای مجازی به دلیل عدم آگاهی حقوقی مردم بستر جرم را برای مجرمین فراهم کرده تا مجرمین از آن سوءاستفاده کنند.

رئیس‌کل دادگستری سیستان و بلوچستان اظهار کرد: از جمله آسیب ها و تهدیداتی که امروزه جامعه ما با آن روبه رواست عدم آگاهی مردم از مسائل حقوقی و قضائی است.

وی آگاه‌سازی و آموزش‌های مردمی را از مهمترین نیاز امروز جامعه عنوان کرد و افزود: مسئله شایع امروز، مقوله ازدواج و مهریه است که داماد با قبول مهریه های بالا نمی‌داند این تعهد حقوقی چه تبعات حقوقی در آینده برای او در پی خواهد داشت.

رئیس شورای قضایی سیستان و بلوچستان بیان کرد: برای فرهنگ سازی و اطلاع رسانی عمومی به مردم باید علاوه بر دستگاه قضا همه ظرفیت های نظام را پای کار بیاوریم و در این میان می توان از ظرفیت صدا و سیما، رسانه ها، مدارس و دانشگاه ها نیز استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در راستای افزایش آگاهی های حقوقی مردم می توان با ارائه مشاوره حقوقی ، آموزش های همگانی، استفاده از ظرفیت بسیج حقوقدانان و آموزش از طریق آرای دادگاه ها، این خلل عدم آگاهی را کمرنگ کرد.

حمیدی در رابطه با چگونگی آموزش از طریق آرای دادگاه ها، اظهار کرد: قضات می‌توانند قبل از پذیرش و یا رد دادخواست و یا صدور حکم رای خود را با دلیل و استدلال حقوقی و قانونی به مراجعین عنوان کند که این خود نیز یک مشاوره حقوقی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار