مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: این استان 1.1 درصد جمعیت کشور را داراست ولی از لحاظ تولید صنعتی 4.4 درصد سهم تولید این بخش را در کشور دارد .
کد خبر: ۳۷۵۵۵۸
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۰ 11 February 2017
به گزارش تابناک یزد،محمدرضا علمدار یزدی  در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد که در حاشیه افتتاح یک طرح صنعتی در تفت با حضور معاون طرح و برنامه وزیر صنعت برگزار شد، درباره وضعیت شاخص های استان یزد صدور بیش از 3600 پروانه بهره برداری در استان یزد با سرمایه‌گذاری اسمی بیش از 8400 میلیارد تومان و زمینه اشتغال 100 هزار نفر، تولید و صادرات بیش از 50 درصد از کاشی و سرامیک کشور را از ظرفیت های این استان اعلام کرد.
وی یادآور شد: هم اکنون استان یزد رتبه اول کشور را از لحاظ تنوع معدنی با شناسایی بیش از 30 نوع ماده معدنی و رتبه دوم ذخایر معدنی با یک میلیارد و 677 میلیون تن ذخیره را دارد.
علمدار یزدی همچنین با اشاره به تامین 50 درصد خوراک فولاد کشور در این استان تصریح کرد: استان یزد بزرگترین معدن سرب و روی کشور و خاورمیانه را دارد.
امروز همزمان با نهمین روز دهه فجر با حضور ابویی مهریزی معاون طرح و برنامه ریزی وزیر صنعت ، 6 طرح بزرگ صنعتی در چند شهرستان استان یزد همچون اردکان ، اشکذر ، میبد و یزد به بهره برداری رسید.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار