هشتمین جشنواره گل و گلاب شهرستان داراب در روستای لایزنگان، بزرگ‌ترین دشت گل محمدی جهان برگزار شد.
کد خبر: ۳۷۶۳۴
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۲ 21 May 2015

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس:امروز طی مراسمی با حضور تنی چند از مسئولان کشوری و استانی و جمع کثیری از مردم شهرستان هشتمین جشنواره گردشگری گل و گلاب در لایزنگان برگزار شد.

مسئول میراث فرهنگی شهرستان داراب گفت: بدون شک برگزاری چنین جشنواره‌ای باعث معرفی بیش‌ از پیش قابلیت‌ها، توانمندی‌ها و درنهایت رونق و توسعه گردشگری منطقه خواهد شد.

علیرضا پرویزی افزود: جشنواره گل و گلاب داراب امسال به نحو مطلوب و متفاوت از سال‌های گذشته برگزار شد.

وی با اشاره به توانمندی‌های گردشگری و طبیعت‌گردی روستای لایزنگان از تصویب این جشنواره به‌ عنوان یکی از رویدادهای تک‌مکانی و تک‌زمانی مهم در فارس خبر داد و گفت: در استان فارس 47 پدیده تک‌زمانی و تک‌مکانی شاخص و پرمخاطب شناسایی‌شده که با هدف توسعه گردشگری داخلی موردتوجه و برنامه‌ریزی قرار گرفته‌اند.

به گفته وی اجرای تور روستای گردشگری در روستای لایزنگان و نوایگان بازدید از دشت گل و برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و غذاهای محلی و بومی گیاهان دارویی ازجمله برنامه‌های جانبی این جشنواره است.

وی افزود: در این جشنواره غذاها و خوراکی‌ها و شیرینی‌های بومی این شهرستان در معرض دید عموم قرار گرفت.

مسئول میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان داراب گفت: در حال حاضر در روستای لایزنگان 5 هزار هکتار دشت گل محمدی وجود دارد که بزرگ‌ترین دشت گل محمدی جهان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار