کد خبر: ۳۸۲۷۱۶
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵ 22 February 2017
معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: براساس جدول زمانبندی نام نویسی از نامزدهای انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا از 30 اسفند سال جاری بمدت یک هفته آغاز می شود.

به گزارش ایرنا علی اصغر جمشیدنژاد روز چهارشنبه در حاشیه سمینار فرمانداران سیستان وبلوچستان در سایت شهرسوخته در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: نامزدها با حضور در حوزه های انتخابیه می توانند مدارک سجلی، تحصیلی و سوء پیشنیه خود را برای نام نویسی ارائه دهند.
وی تصریح کرد: بدلیل اینکه ایام نام نویسی همزمان با شروع سال جدید است و این مدت کوتاه دسترسی برای تمام افراد برای سوء پیشینه امکان پذیر نیست نامزدها می توانند از امروز برای دریافت سوء پیشینه اقدام کنند.
دبیر کارگاه انتخابات سمینار فرمانداران سیستان و بلوچستان اظهارداشت: در کارگروه انتخابات آسیب های مربوط به انتخابات، نیازمندی های خودرویی، مالی، نحوه مشارکت، نمایندگان فرمانداران و محدودیت های اعضای هیات اجرایی انتخابات مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
وی افزود: در نقاطی که امکانات فنی انتخابات به صورت الکترونیک فراهم شود به صورت مطمئن انتخابات الکترونیک برگزار می شود.
جمشیدنژاد گفت: نوع فعالیت های انتخاباتی نسبت به گذشته متفاوت است چرا که بیشتر ارزیابی ها بر اساس نوع مقالاتی که در رسانه های نوشتاری و در محافل مطرح می شد مورد بررسی قرار می گرفت اما اینک این فضا تغییر کرده است.
وی تاکید کرد: ارزیابی کلی من این است که هنوز تب و تاب موجود برای انتخابات به وجود نیامده است که نیازمند اقدامات برای افزایش میزان مشارکت است که باید فضای تبلیغی بیشتر شود.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان وبلوچستان در بخش دیگری از این گفت وگو با اشاره به افزایش تعداد کالا از 21 قلم به 45 قلم برای صادارت و واردات از مرزهای منطقه اظهارداشت: این استان در همسایگی با کشورهایی قرار دارد که به شکلی با ناآرامی های خاصی رو به رو هستند اما این موانع نباید فعالیت های اقتصادی مرزنشینان را تحت تاثیر قرار دهد و باید در قالب ساماندهی مناسبی مورد توجه قرار گیرد.
وی تصریح کرد: ایجاد نمایشگاه از سوی ایران در قندهار کشور افغانستان و به زودی در کراچی پاکستان میزان نیازمندی های کشورهای همسایه را نسبت به کالاهای ما نشان می دهد.
جمشیدنژاد افزود: هر چقدر به بازارهای کشور همسایه نزدیک شویم و در واقع سیاست های دولت مبتنی بر خواسته مردم، مرزنشینان، اتاق بازرگانی و تشکل های صنفی باشد می توانیم موفق تر عمل کنیم.
وی با بیان اینکه سمینار فرمانداران سیستان وبلوچستان و تعدادی از مدیران کل استان بمدت 2 روز در شهرستان هامون و زابل در حال برگزاری است، گفت: در این سمینار سه کارگروه انتخابات، اقتصاد مرز، گردشگری و تسهیلات نوروزی پیش بینی شده و مباحث مختلف در این کارگروها از سوی اعضای مطرح شده و مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد.
معاون استاندار سیستان وبلوچستان یادآور شد: سال 96 استان سیستان وبلوچستان به عنوان مقصد گردشگری ایرانیان معرفی شده است که در کارگروه گردشگری و تسهیلات نوروزی بررسی دقیق تری نسبت به نوع اقدامات و ایده ها مطرح شد.
همایش فرمانداران سیستان و بلوچستان با حضور معاونان استاندار، فرمانداران شهرستان های 19 گانه استان و مدیران کل استانی از امروز چهارشنبه به مدت 2 روز در سایت جهانی شهرسوخته شهرستان هامون آغاز بکار کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار