کد خبر: ۳۸۳۷۲۵
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۹ 25 February 2017

امام جمعه موقت اهل سنت چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: ساخت بندهای آبخیزداری در محدوده مسیر رودخانه های بخش های پلان و دشتیاری این شهرستان ضروری است.

به گزارش ایرنا مولوی عبدالواحد بزرگزاده در خطبه های نماز جمعه این هفته چابهار اظهار داشت: بارندگی و جاری شدن سیلاب موجب فرسایش خاک و تخریب زمین های کشاورزی و حاشیه روستاهای چابهار شده است.
وی افزود: متاسفانه تاکنون هیچگونه مطالعه ای برای ساخت سازه های آبخیزداری به منظور نگهداری آب های سطحی نشده که نتیجه آن ضرر و زیان های وارده به کشاورزان و ساکنان مناطق روستایی شهرستان بوده است.
وی با بیان اینکه کشاورزان باهوکلات در بارندگی های اخیر دچار خسارت های میلیاردی شده اند، از مسئولان خواست هرچه سریعتر سفرهایی به مناطق دشتیاری، پلان و باهوکلات برای جبران خسارت کشاورزان داشته باشند.
امام جمعه موقت اهل سنت چابهار گفت: بیش از 60 روستای پایین دست سد پیشین با وجود داشتن آب در پشت سد از نعمت آب بی بهره هستند و مسئولان باید در این زمینه چاره اندیشی کنند.
مولوی بزرگزاده بر تلاوت قرآن، انجام فرائض دینی از جمله نماز، زکات، روزه و حج تاکید کرد و افزود: مسلمانان باید بر فریضه نماز اهتمام بیشتری داشته باشند.
وی از نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند در مجلس خواست برای پیگیری مشکلات کشاورزان و محرومیت این منطقه تلاش بیشتری کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار