کد خبر: ۳۸۵۰۶۰
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۹ 26 February 2017

استادیار جغرافیا و برنامه ریزی روستایی و عضو هیات علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: گردشگری امروزه یكی از پویاترین فعالیت ها در ایجاد تحول اقتصادی و اجتماعی است و سیستان و بلوچستان به دلیل داشتن شرایط تاریخی و اكولوژیكی دارای استعدادهای فراوانی در زمینه گردشگری است.

دكتر جواد بذرافشان در گفت‌وگو با ایسنا منطقه‌ سیستان و بلوچستان افزود: گردشگری روستایی منجر به توسعه روستاها می شود و عاملی مهم و موثر در توسعه فرهنگی اجتماعی و اقتصادی جوامع انسانی محسوب می شود.

وي در ادامه گفت: از آنجایی كه در شرایط كنونی جهان، تنوع بخشی به اقتصاد و بالا بردن شاخص های توسعه انسانی، كاهش مشكلات ناشی از صنعتی شدن و آلودگی بیش از حد شهرها، اشتغالزایی، تعامل فرهنگ ها حفظ محیط زیست و در نهایت توسعه پایدار از جمله دغدغه های بیش روی كشورها محسوب می شود، اهمیت موضوع مورد نظر كاملا مشخص می گردد.

عضو هیات علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان تصریح كرد: ایران به عنوان یكی از كشورهای برتر برخوردار از پتانسیل ها و جاذبه های گردشگری متنوع و سطح بین الملل به حساب می آید.

 وی گفت: در صورت ایجاد و شرایط لازم مقوله گردشگری می تواند موجب تحول در كاركردهای اقتصادی، اجتماعی استان سیستان و بلوچستان گردد.

عضو هیات علمی دانشگاه در ادامه خاطر نشان كرد: باید در یك برنامه ریزی منسجم نخست پتانسیل های و جاذبه های گردشگری انسانی شناسایی و طبقه بندی كرد.

بذر افشان در پایان گفت: با توجه به وجود ارزشمند پتانسیل های گردشگری در استان راهكارهای علمی و كاربردی جهت استفاده از این جاذبه ها به منظور شكوفایی بخش ها باعث ارتقای صنعت گردشگری استان می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار