سیستان و بلوچستان این روزها مهمانان بلندپایه ای دارد، ابدان مطهر شهدایی که به تعبیر قرآن کریم زنده اند و در پیش پروردگار در حال ارتزاق هستند. سه پیکر دیگر از شهدای گمنامی که در سالروز شهادت دخت نبی مکرم اسلام سیستان و بلوچستان را عطر آگین کرده بودند، دستان مردم مهمان نواز بزمان ایرانشهر را تبرک کردند و خاک گرم این بخش را منزل ابدی خود یافتند.
کد خبر: ۳۸۷۷۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۳ 03 March 2017
به گزارش خبرنگار تابناک سیستان‌وبلوچستان از بزمان، مردم بزمان اعم از سنی و شیعه یکصدا با نوای "این گل پرپر از کجا آمده، از سفر کرببلا آمده" و "این گل پرپر ماست، هدیه به رهبر ماست" پیکرهای مطهر شهدا را همراهی کردند.

نکته قابل تامل این مراسم، حضور نسل سومی های انقلاب در این آئین بود که گویای انتقال ارزش های انقلاب به نسل های بعدی اعم از شیعه و سنی می باشد.


تا امروز در مجموللع 5 شهید گمنام در شهر ایرانشهر، 2 شهید گمنام در دانشگاه ولایت ایرانشهر، 4 شهید گمنام در شهر بزمان و 3 شهید گمنام در بخش بمپور شهرستان ایرانشهر خاکسپاری شده اند.


همچنین قرار است ابدان مطهر دو شهید گمنام دفاع مقدس فردا ساعت 08:30 صبح بر روی دستان مردم خونگرم چابهار از محل میدان امام خمینی (ره) این شهر تشییع شوند.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار