پیکر آیت الله سیدمحمدعلی حسینی طباطبایی حضور نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان، معاون استاندار سیستان و بلوچستان، مسئولان شهرهای شمالی استان و اقشار مختلف مردم تشییع و در محل حسینیه مسجد جامع آقا بزرگ زابل خاکسپاری شد.
کد خبر: ۳۹۰۰۷۲
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۸ 07 March 2017
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در حاشیه تشییع پیکر آیت الله سیدمحمدعلی حسینی طباطبایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: مردم این منطقه به علما، سادات، افراد خدوم و جامعه روحانیت دلبستگی خاصی دارند.
آیت الله عباسعلی سلیمانی اظهار داشت: عالم بودن، سیادت و توجه به قشر محروم جامعه سه ویژگی مهم مرحوم آیت الله حسینی طباطبایی بود.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: این سه ویژگی برای مردم نوعی ارتباط عاطفی بوجود آورده بود به طوری که امروز در تشییع این عالم سنگ تمام گذاشتند.
امام جمعه زاهدان تصریح کرد: افراد عالم به ویژه به اعتبار انتصاب به سادات جلیل القدر در جمع مردم از احترام ویژه ای برخوردار هستند.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان های سیستان و بلوچستان و کرمان گفت: آیت الله حسینی طباطبایی به فقرا و تهی دستان توجه شایانی داشت و با دست خود به این افراد خدمات رسانی می کرد.
به گزارش ایرنا آیت الله سید محمدعلی حسینی طباطبایی متولد 1311 در شهرستان زابل در مدت عمر با برکت خود جزو نخستین مبارزان علیه رژیم شاهنشاهی در منطقه و نماینده آیت الله سیستانی در شمال سیستان و بلوچستان بود.
این عالم گرانقدر صبح روز 14 اسفند به دلیل کهولت سن و بیماری کلیوی در زابل درگذشت.
سیستان با پنج شهرستان زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز در شمال استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار