کد خبر: ۳۹۲۱۱۵
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵ 10 March 2017
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان دارای غنای فرهنگی بسیار تاریخی و ارزشمند است که زیر ساخت های استان با این ظرفیت فرهنگی سنخیتی ندارد.

به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، علی اوسط هاشمی در شورای اداری استان که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد برگزار شد افزود: سیستان و بلوچستان مقصد گردشگری ناشناخته برای ایران در سال 96 اعلام شده است.

استاندار ادامه داد: با این نامگذاری می خواهیم یک مسیر گردشگری جدید را به مردم نشان دهیم.

هاشمی اضافه کرد: بنابراین ما باید تغییر ذائقه را هدفگذاری کنیم و مقصدهای نو را مورد توجه قرار دهیم. 

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: خاستگاه انیمیشن متعلق به این استان است که انتظار داریم وزارت فرهنگ این مهم را ثبت ملی نماید تا در رقابت جهانی حرفی برای گفتن داشته باشیم.

هاشمی گفت: امیدداریم تمرکززدایی از برگزاری جشنواره های فیلم ، کتاب و فستیوال ها در دوره مدیریت شما کلید بخورد که ضامن احیای حق مردم در سایر استانهاست لذا این حرکت را از این استان آغاز نمایید.

وی خاطرنشان کرد: پایه گذار تحول سمن های فرهنگی با ایجاد مجتمع شامل تشکیل کارگاه های آموزشی باشید.

استاندار گفت: ظرفیت های فرهنگی اقوام سیستانی و بلوچ و قرابت آنان با کشورهای همسایه نوعی فرصت است که نباید به این راحتی از کنارش بگذریم.

وی تصریح کرد: سال آینده استان به عنوان مقصد گردشگری استان تعیین شده انتظار می رود در سال 96 میزبانی همایش ها و جشنواره های فرهنگی به سیستان و بلوچستان داده شود.

وی بیان کرد: مردمان این استا هویت دارند، به طوری که یونسکو ورود کرده و ما دو ثبت جهانی در این دو سال داشته ایم و جهانیان به این شناسنامه توجه می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار