کد خبر: ۳۹۸۸۳۴
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷ 26 March 2017
 رئیس شورای اسلامی روستای سورکمب از توابع شهرستان ساحلی کنارک در جنوب استان سیستان و بلوچستان گفت: این روستا با جاذبه های گردشگری و تفریحی برای استقبال و پذیرایی از مسافران نوروزی آماده شده است.

عبدالکریم خورشیدی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: روستای سورکمب بدلیل برخورداری از جاذبه های تفریحی، تاریخی و مذهبی هر سال در ایام تعطیلات نوروز پذیرای گردشگران است.
وی افزود: در آستانه فرارسیدن عید نوروز جاذبه های تاریخی، مذهبی و تفریحی روستایی سورکمب شهرستان کنارک برای استقبال از مسافران نوروزی بهسازی و پاکسازی شده است.
وی گفت: روستای سورکمب در 30 کیلومتری شمال شهر کنارک واقع شده و به دلیل نزدیکی با چابهار و کنارک در تمامی فصول سال پذیرای مسافران و گردشگران است.
وی ادامه داد: مردم مهمان نواز بلوچ با صفا و صمیمت از مسافران استقبال و با غذاهای محلی از آنان پذیرایی می کنند.
رئیس شورای اسلامی روستای سورکمب کنارک با اشاره به مکان های تاریخی و مذهبی این روستا گفت: مکان هایی از جمله زیارتگاه شهمحید و حاج حسین با قدمت ۵۰۰ سال و قبرستان دمک مربوط به پیش از میلاد مسیح در این روستا مورد توجه گردشگران و مسافران است.
خورشیدی ادامه داد: همچنین غار پیزگلی به طول یک کیلومتر نمونه ای از جاذبه های تفریحی روستای سورکمب است.
وی بیان کرد: روستایی سورکمب با جمعیت حدود هزار و 374 نفر براساس سرشماری سال 1395چهارمین روستای پرجمعیت شهرستان کنارک است.
وی تصریح کرد: برای اسکان مسافران در روستای سورکمب مدرسه این روستا با همت مردم و شورای اسلامی تجهیز شده است و بیش از 133 نفر تاکنون اسکان پیدا کرده اند.
شهرستان ساحلی کنارک در جنوب سیستان و بلوچستان و در ساحل دریای عمان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار