کد خبر: ۴۰۰۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۶ 01 April 2017
 امام جمعه مسجد مکی و مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان با گرامیداشت روز جمهوری اسلامی گفت: مردم ایران در روز 12 فروردین 58 با حضور در پای صندوق های رای نظام دینی را بر سایر نظام ها ترجیح دادند و حکومت دینی جمهوری اسلامی را در کشور مستقر کردند.

به گزارش ارسالی دفتر امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی در خطبه های نماز جمعه این هفته اهل سنت زاهدان اظهار داشت: 12 فروردین که روز جمهوری اسلامی‌ نامگذاری شده یک روز تاریخی و ملی برای ملت ایران است زیرا در این روز مردم ایران پای صندوق‌های رأی رفتند و به جمهوری اسلامی به‌عنوان یک حکومت دینی رأی دادند.
وی افزود: این روز که ملت ایران نظام دینی را بر سایر نظام ها ترجیح داد در تاریخ ایران و جهان ماندگار است.
خطیب جمعه اهل سنت زاهدان به مذاکرات مسئولان کشورمان با سازمان حج عربستان اشاره کرد و گفت: همانطور که شنیده‌اید سازمان حج و زیارت و وزارت امور خارجه مذاکراتی انجام داده‌اند که إن‌شاءالله مناسک حج و عمره که مدتی قطع شده بود، مجدداً جریان پیدا خواهد کرد.
وی در بخش دیگری از خطبه های نماز خاطر نشان کرد: اعتمادکنندگان به دنیا شاید چند روزی دنیا به کام‌شان باشد اما وقتی چشم از جهان فروبندند و طعم مرگ را بچشند متوجه می‌شوند که دنیا را برای دیگران جمع‌آوری کرده‌اند و برای خودشان با دستان خودشان جهنم را مهیا کرده‌اند.
وی افزود: بزرگترین سرمایه از آنِ کسانی است که از ایمان و اعتقاد صحیح برخوردار بوده و بر خداوند متعال اعتماد کنند، کسانی که معرفت الهی را حاصل کرده و به این یقین و باور رسیده‌اند که مدیریت دنیا و آخرت فقط در دست خداوند بلند مرتبه است و او مالک‌الملک است، به بزرگترین سرمایه دست یافته‌اند.
مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان گفت: حضرت موسی علیه‌السلام با ایمان و اعتمادی که به خداوند متعال داشت، توانست در مقابل فرعون سرکش که ادعای خدایی می‌کرد پیروز شود، پیروزی حضرت موسی در مقابل فرعون در واقع پیروزی ایمان، تقوا و توکل بر خدا بود. 
وی ادامه داد: حضرت ابراهیم علیه‌السلام نیز زن و فرزند خردسالش را در بیابانی خشک رها می‌کند و رهسپار سرزمین شام می‌شود، وقتی همسر حضرت ابراهیم می‌داند که این دستور پروردگار است، به خداوند بلند مرتبه اعتماد می‌کند و می‌داند که خداوند به آنها کمک خواهد کرد که این آغاز توکل و اعتماد بر خداوند بود به طوری که زمزم ثمره ایمان، اخلاص و توکل علی الله و ثمره اعتماد بر رب‌العالمین و دلدادگی به خداست.
مولوی اسماعیل زهی اظهار داشت: رسول اکرم (ص) نماد ایمان، اخلاص و توکل بودند. ‌آن‌حضرت کعبه و اطراف آن را از پرستش بت‌ها پاک کردند تا برای همیشه خداوند بلند مرتبه در این مکان عبادت و پرستش شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار